ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2025/300
z dnia 10 października 2024 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących informacji, które mają być przedmiotem wymiany między właściwymi organami
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 z dnia 31 maja 2023 r. w sprawie rynków kryptoaktywów oraz zmiany rozporządzeń (UE) nr 1093/2010 i (UE) nr 1095/2010 oraz dyrektyw 2013/36/UE i (UE) 2019/1937 (1), w szczególności jego art. 95 ust. 10 akapit trzeci,
a także mając na uwadze, co następuje:
| (1) | Rynki kryptoaktywów są z natury rynkami transgranicznymi. Należy zatem zapewnić właściwym organom w różnych państwach członkowskich możliwość wymiany informacji umożliwiających im skuteczny nadzór nad podmiotami działającymi w ich odpowiednich jurysdykcjach. |
| (2) | Informacje, które mają być przedmiotem wymiany między właściwymi organami na podstawie art. 95 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2023/1114, powinny zatem umożliwiać tym organom skuteczne wykonywanie czynności dochodzeniowych, nadzorczych i związanych z egzekwowaniem przepisów prowadzonych na podstawie tego rozporządzenia. W związku z tym konieczne jest określenie informacji, które właściwe organy mogą potrzebować wymieniać, aby móc wykonywać te zadania. |
| (3) | Aby zapewnić właściwym organom możliwość skutecznego monitorowania emisji i oferty publicznej kryptoaktywów innych niż tokeny powiązane z aktywami i tokeny będące e-pieniądzem, właściwe organy powinny wymieniać informacje dotyczące nie tylko samych kryptoaktywów, w tym ich charakterystyki technicznej i kategoryzacji, ale również oferty kryptoaktywów, emitentów i oferujących kryptoaktywa oraz osób ubiegających się o dopuszczenie kryptoaktywów do obrotu. W szczególności właściwe organy powinny wymieniać się ogólnymi informacjami i dokumentami umożliwiającymi identyfikację odnośnych osób oraz zrozumienie kwestii emitowania i oferowania kryptoaktywów, w tym zgłoszonymi dokumentami informacyjnymi dotyczącymi kryptoaktywów, a także informacjami dotyczącymi zidentyfikowanych naruszeń, kar i środków, czynności związanych z egzekwowaniem przepisów oraz odpowiedniej historii przestrzegania przepisów i postępowania. |
| (4) | Podobnie, aby zapewnić właściwym organom możliwość skutecznego nadzorowania emisji tokenów powiązanych z aktywami, właściwe organy powinny wymieniać się informacjami dotyczącymi charakterystyki technicznej takich tokenów. Ponadto powinny one wymieniać się informacjami niezbędnymi do zapewnienia, aby tokeny powiązane z aktywami były emitowane wyłącznie przez upoważnione osoby i oferowane przez emitenta lub przez osobę upoważnioną przez emitenta. Ponadto, aby ocenić, czy emitent tokenów powiązanych z aktywami spełnia wymogi tytułu III rozporządzenia (UE) 2023/1114, właściwe organy powinny wymieniać się informacjami i dokumentami dotyczącymi wymogów ostrożnościowych i zasad zarządzania w odniesieniu do emitenta, w tym jego organu zarządzającego, jego odpowiedniości i jego akcjonariuszy, a także wszelkich nałożonych kar i środków administracyjnych, czynności związanych z egzekwowaniem przepisów oraz informacji na temat odpowiedniej historii przestrzegania przepisów i postępowania emitenta. |
| (5) | Aby móc skutecznie monitorować emisję tokenów będących e-pieniądzem, właściwe organy powinny wymieniać się informacjami dotyczącymi charakterystyki technicznej takich tokenów. Ponadto właściwe organy powinny wymieniać się informacjami w celu zapewnienia, aby tokeny będące e-pieniądzem były emitowane przez podmioty, o których mowa w art. 48 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2023/1114, w celu zagwarantowania, że tacy emitenci spełniają odpowiednie wymogi określone w tytule IV tego rozporządzenia, oraz w celu wymiany informacji na temat wszelkich nałożonych kar i środków, czynności związanych z egzekwowaniem przepisów oraz informacji na temat odpowiedniej historii przestrzegania przepisów i postępowania emitentów. |
| (6) | Aby zapewnić skuteczne monitorowanie dostawców usług w zakresie kryptoaktywów, właściwe organy powinny wymieniać się informacjami ogólnymi, statutami i innymi dokumentami zapewniającymi wgląd w strukturę i działalność operacyjną takich dostawców. Z tego samego powodu właściwe organy powinny również wymieniać się informacjami na temat procesu wydawania zezwoleń i późniejszej zgodności z tytułem V rozporządzenia (UE) 2023/1114. Informacje te powinny obejmować informacje na temat organu zarządzającego dostawców usług w zakresie kryptoaktywów, jego odpowiedniości do zarządzania takimi dostawcami oraz reputacji jego członków, a także informacje na temat akcjonariuszy, nałożonych kar i środków, czynności związanych z egzekwowaniem przepisów oraz informacje na temat odpowiedniej historii przestrzegania przepisów i postępowania dostawców. |
| (7) | Właściwe organy powinny również wymieniać się istotnymi informacjami na temat podejrzeń o nadużycia na rynku, aby wypełniać swoje obowiązki nadzorcze w sposób kompleksowy. |
| (8) | Ponadto właściwe organy powinny wymieniać się informacjami na temat wszelkich podejrzeń o nieprawidłowości w działalności osób fizycznych i prawnych objętych zakresem stosowania rozporządzenia (UE) 2023/1114, a także szczegółowymi informacjami na temat wszelkich zagrożeń, jakie takie nieprawidłowości mogą stwarzać dla ochrony inwestorów lub stabilności finansowej. |
| (9) | Wymiana informacji między właściwymi organami w związku z czynnościami dochodzeniowymi, nadzorczymi i związanymi z egzekwowaniem przepisów powinna odbywać się z poszanowaniem prawa do ochrony danych osobowych osób, których te dane dotyczą, określonego odpowiednio w art. 7 i 8 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej i musi być zgodna z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (2). W związku z tym wymieniane powinny być wyłącznie dane osobowe niezbędne do celów czynności dochodzeniowych, nadzorczych i związanych z egzekwowaniem przepisów prowadzonych na podstawie rozporządzenia (UE) 2023/1114, a dane te nie powinny być przechowywane dłużej, niż jest to konieczne do tego celu. |
| (10) | Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt regulacyjnych standardów technicznych sporządzony przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) w ścisłej współpracy z Europejskim Urzędem Nadzoru Bankowego i przedłożony Komisji. |
| (11) | ESMA zwrócił się jednak o poradę do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych ustanowionej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 (3). |
| (12) | ESMA nie przeprowadził otwartych konsultacji publicznych na temat projektu regulacyjnych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, ani też nie przeanalizował potencjalnych kosztów i korzyści związanych z wprowadzeniem tych standardów, ponieważ byłoby to wysoce nieproporcjonalne w stosunku do zakresu i skutków tych standardów, biorąc pod uwagę, że niniejsze rozporządzenie ma wpływ jedynie na właściwe organy, a nie na uczestników rynku. |
| (13) | Zgodnie z art. 42 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 (4) skonsultowano się z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych, który swoją opinię wydał w dniu 27 maja 2024 r., |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Informacje podlegające wymianie w odniesieniu do kryptoaktywów innych niż tokeny powiązane z aktywami lub tokeny będące e-pieniądzem
Jeżeli jest to konieczne do celów dochodzenia, nadzoru i egzekwowania przepisów, właściwe organy wymieniają między sobą następujące informacje dotyczące kryptoaktywów innych niż tokeny powiązane z aktywami lub tokeny będące e-pieniądzem:
| a) | ogólne informacje i dokumenty otrzymane w kontekście powiadomienia o planowanej ofercie publicznej lub o planowanym dopuszczeniu do obrotu oraz, w stosownych przypadkach, uzupełnione następnie w ramach nadzoru, w tym:
|
| b) | informacje o wszelkich sankcjach, w tym sankcjach karnych, środkach administracyjnych lub czynnościach związanych z egzekwowaniem przepisów, nałożonych na osoby, o których mowa w lit. a) pkt (i); |
| c) | wszelkie inne informacje niezbędne na potrzeby współpracy między właściwymi organami przy czynnościach dochodzeniowych, nadzorczych i związanych z egzekwowaniem przepisów na podstawie art. 95 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2023/1114. |
Artykuł 2
Informacje podlegające wymianie w odniesieniu do tokenów powiązanych z aktywami
Jeżeli jest to konieczne do celów dochodzenia, nadzoru i egzekwowania przepisów, właściwe organy wymieniają między sobą następujące informacje dotyczące tokena powiązanego z aktywami:
| a) | ogólne informacje i dokumenty otrzymane w związku z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności jako emitent tokenów powiązanych z aktywami na podstawie rozporządzenia delegowanego Komisji ustanawiającego standardy techniczne przyjętego na podstawie art. 18 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2023/1114 lub w kontekście powiadomienia na podstawie rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2025/296 (6), a w stosownych przypadkach uzupełnione następnie w ramach nadzoru, w tym:
|
| b) | informacje na temat zezwolenia na prowadzenie działalności w charakterze emitenta tokenów powiązanych z aktywami, w tym w przypadku odmowy udzielenia zezwolenia lub cofnięcia wniosku o udzielenie zezwolenia, oraz informacje o cofnięciu zezwolenia na podstawie art. 24 rozporządzenia (UE) 2023/1114; |
| c) | plan emitenta tokenów powiązanych z aktywami dotyczący zaprzestania świadczenia usług i prowadzenia działalności zatwierdzony zgodnie z art. 34 ust. 7 rozporządzenia (UE) 2023/1114; |
| d) | informacje na temat utraty przez podmiot zewnętrzny, o którym mowa w art. 34 ust. 5 lit. h) rozporządzenia (UE) 2023/1114, zezwolenia na prowadzenie działalności jako instytucja kredytowa, dostawca usług w zakresie kryptoaktywów, instytucja płatnicza lub instytucja pieniądza elektronicznego; |
| e) | informacje na temat wszelkich tymczasowych zawieszeń wydanych przez właściwy organ wykupu tokenów powiązanych z aktywami oraz wskazanie okoliczności, które mogą mieć wpływ na interesy posiadaczy tokenów powiązanych z aktywami i na stabilność finansową zgodnie z art. 46 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2023/1114; |
| f) | informacje na temat wszelkich naruszeń przepisów krajowych transponujących dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 (8) przez członków organu zarządzającego emitenta tokenów powiązanych z aktywami lub przez akcjonariuszy lub udziałowców, bezpośrednich lub pośrednich, którzy posiadają znaczne pakiety akcji w emitencie tokenów powiązanych z aktywami; |
| g) | informacje na temat wszelkich sankcji nałożonych na podstawie rozporządzenia (UE) 2023/1114, w tym sankcji karnych, środków administracyjnych lub czynności związanych z egzekwowaniem przepisów, w odniesieniu do emitenta tokena powiązanego z aktywami; |
| h) | wszelkie inne informacje niezbędne na potrzeby współpracy między właściwymi organami przy czynnościach dochodzeniowych, nadzorczych i związanych z egzekwowaniem przepisów na podstawie art. 95 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2023/1114. |
Artykuł 3
Informacje podlegające wymianie w odniesieniu do tokenów będących e-pieniądzem
Jeżeli jest to konieczne do celów dochodzenia, nadzoru i egzekwowania przepisów, właściwe organy wymieniają między sobą następujące informacje dotyczące tokenów będących e-pieniądzem:
| a) | informacje i dokumenty otrzymane w kontekście powiadomienia przez emitenta tokenów będących e-pieniądzem zgodnie z art. 48 rozporządzenia (UE) 2023/1114 oraz, w stosownych przypadkach, uzupełnione następnie w ramach nadzoru, w tym:
|
| b) | informacje na temat wszelkich tymczasowych zawieszeń, wydanych przez właściwy organ, wykupu tokenów będących e-pieniądzem oraz wskazanie okoliczności, które mogą mieć wpływ na interesy posiadaczy tokenów będących e-pieniądzem i na stabilność finansową zgodnie z art. 55 rozporządzenia (UE) 2023/1114; |
| c) | informacje na temat wszelkich sankcji nałożonych na podstawie rozporządzenia (UE) 2023/1114, w tym sankcji karnych, środków administracyjnych lub czynności związanych z egzekwowaniem przepisów, w odniesieniu do emitenta tokenów będących e-pieniądzem. |
| d) | wszelkie inne informacje niezbędne na potrzeby współpracy między właściwymi organami przy czynnościach dochodzeniowych, nadzorczych i związanych z egzekwowaniem przepisów na podstawie art. 95 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2023/1114. |
Artykuł 4
Informacje podlegające wymianie w odniesieniu do dostawców usług w zakresie kryptoaktywów
Jeżeli jest to konieczne do celów dochodzenia, nadzoru i egzekwowania przepisów, właściwe organy wymieniają między sobą następujące informacje dotyczące dostawców usług w zakresie kryptoaktywów:
| a) | informacje i dokumenty otrzymane w związku z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności jako dostawców usług w zakresie kryptoaktywów na podstawie rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2025/305 (11) lub w kontekście powiadomienia na podstawie rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2025/303 (12), a w stosownych przypadkach uzupełnione następnie w ramach nadzoru, w tym:
|
| b) | informacje dotyczące rejestrów prowadzonych przez dostawców usług w zakresie kryptoaktywów zgodnie z art. 68 ust. 9 i art. 76 ust. 15 rozporządzenia (UE) 2023/1114; |
| c) | informacje na temat zezwolenia na prowadzenie działalności w charakterze dostawcy usług w zakresie kryptoaktywów, w tym w przypadku odmowy udzielenia zezwolenia lub cofnięcia wniosku o udzielenie zezwolenia, oraz informacje o cofnięciu zezwolenia na podstawie art. 64 rozporządzenia (UE) 2023/1114; |
| d) | informacje na temat wszelkich sankcji nałożonych na podstawie rozporządzenia (UE) 2023/1114, w tym sankcji karnych, środków administracyjnych lub czynności związanych z egzekwowaniem przepisów w odniesieniu do dostawcy usług w zakresie kryptoaktywów; |
| e) | wszelkie inne informacje niezbędne na potrzeby współpracy między właściwymi organami przy czynnościach dochodzeniowych, nadzorczych i związanych z egzekwowaniem przepisów na podstawie art. 95 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2023/1114. |
Artykuł 5
Informacje podlegające wymianie w odniesieniu do zapobiegania nadużyciom na rynku związanym z kryptoaktywami i zakazu takich nadużyć
Jeżeli jest to konieczne do celów dochodzenia, nadzoru i egzekwowania przepisów, właściwe organy wymieniają między sobą informacje dotyczące podejrzeń wykorzystywania informacji poufnych, o których mowa w art. 89 rozporządzenia (UE) 2023/1114, podejrzeń bezprawnego ujawniania informacji poufnych, o których mowa w art. 90 rozporządzenia (UE) 2023/1114, lub podejrzeń manipulacji na rynku, o których mowa w art. 91 rozporządzenia (UE) 2023/1114, w tym:
| a) | ewidencję usług w zakresie kryptoaktywów, a także realizowanych działań, zleceń i transakcji prowadzoną przez dostawcę usług w zakresie kryptoaktywów zgodnie z art. 68 ust. 9 rozporządzenia (UE) 2023/1114; |
| b) | dane na temat wszystkich zleceń dotyczących kryptoaktywów ogłaszanych za pośrednictwem systemów dostawcy usług w zakresie kryptoaktywów prowadzącego platformę obrotu, przechowywane zgodnie z art. 76 ust. 15 rozporządzenia (UE) 2023/1114; |
| c) | zgłoszenia dotyczące podejrzanych zleceń lub transakcji, o których mowa w art. 92 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2023/1114; |
| d) | wszelkie istotne przesłanki lub dowody potwierdzające takie podejrzenia; |
| e) | wszelkie inne informacje niezbędne na potrzeby współpracy przy czynnościach dochodzeniowych, nadzorczych i związanych z egzekwowaniem przepisów, odnoszące się do tytułu VI rozporządzenia (UE) 2023/1114. |
Artykuł 6
Informacje podlegające wymianie w odniesieniu do środków zapobiegawczych
Jeżeli jest to konieczne do celów dochodzenia, nadzoru i egzekwowania przepisów, właściwe organy wymieniają między sobą informacje dotyczące środków zapobiegawczych, o których mowa w art. 102 rozporządzenia (UE) 2023/1114, w tym:
| a) | informacje na temat wszelkich podejrzeń o nieprawidłowości w działalności oferującego lub osoby ubiegającej się o dopuszczenie do obrotu kryptoaktywów innych niż tokeny powiązane z aktywami lub tokeny będące e-pieniądzem, emitenta tokena powiązanego z aktywami lub tokena będącego e-pieniądzem lub dostawcy usług w zakresie kryptoaktywów; |
| b) | informacje na temat wszelkich planowanych lub wprowadzonych środków zapobiegawczych zgodnie z art. 102 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2023/1114; |
| c) | wszelkie inne informacje niezbędne do współpracy przy przyjmowaniu środków zapobiegawczych. |
Artykuł 7
Wejście w życie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 10 października 2024 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 150 z 9.6.2023, s. 40, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1114/oj.
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. L 119 z 4.5.2016, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj).
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/77/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1095/oj).
(4) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).
(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2024/2984 z dnia 29 listopada 2024 r. ustanawiające wykonawcze standardy techniczne do celów stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do formularzy, formatów i szablonów dokumentów informacyjnych dotyczących kryptoaktywa (Dz.U. L, 2024/2984, 3.12.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2984/oj).
(6) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2025/296 z dnia 31 października 2024 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających procedurę zatwierdzania dokumentu informacyjnego dotyczącego kryptoaktywa (Dz.U. L, 2025/296, 13.2.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/296/oj).
(7) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2025/413 z dnia 18 grudnia 2024 r.uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających szczegółową treść informacji niezbędnych do przeprowadzenia oceny planowanego nabycia znacznego pakietu akcji lub znacznych udziałów w emitencie tokena powiązanego z aktywami (Dz.U. L, 2025/413, 31.3.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/413/oj).
(8) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, zmieniająca rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 i uchylająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2005/60/WE oraz dyrektywę Komisji 2006/70/WE (Dz.U. L 141 z 5.6.2015, s. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2015/849/oj).
(9) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/36/UE z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie warunków dopuszczenia instytucji kredytowych do działalności oraz nadzoru ostrożnościowego nad instytucjami kredytowymi, zmieniająca dyrektywę 2002/87/WE i uchylająca dyrektywy 2006/48/WE oraz 2006/49/WE (Dz.U. L 176 z 27.6.2013, s. 338, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2013/36/oj).
(10) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/110/WE z dnia 16 września 2009 r. w sprawie podejmowania i prowadzenia działalności przez instytucje pieniądza elektronicznego oraz nadzoru ostrożnościowego nad ich działalnością, zmieniająca dyrektywy 2005/60/WE i 2006/48/WE oraz uchylająca dyrektywę 2000/46/WE (Dz.U. L 267 z 10.10.2009, s. 7, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2009/110/oj).
(11) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2025/305 z dnia 31 października 2024 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających informacje, które należy zawrzeć we wniosku o zezwolenie na prowadzenie działalności w charakterze dostawcy usług w zakresie kryptoaktywów (Dz.U. L, 2025/305, 31.3.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/305/oj).
(12) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2025/303 z dnia 31 października 2024 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających informacje, które mają być przekazywane przez niektóre podmioty finansowe w powiadomieniu o zamiarze świadczenia usług w zakresie kryptoaktywów (Dz.U. L, 2025/303, 20.2.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/303/oj).
(13) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2025/314 z dnia 18 grudnia 2024 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających szczegółową treść informacji niezbędnych do przeprowadzenia oceny planowanego nabycia znacznego pakietu akcji lub znacznych udziałów w dostawcy usług w zakresie kryptoaktywów (Dz.U. L, 2025/414, 31.3.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/414/oj).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
