ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2025/1345
z dnia 14 lipca 2025 r.
w sprawie sprostowania niektórych wersji językowych załącznika I do rozporządzenia (UE) nr 1178/2011 ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 (1), w szczególności jego art. 23 ust. 1 i art. 27,
a także mając na uwadze, co następuje:
| (1) | Estońska i szwedzka wersja językowa załącznika I (część FCL) do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1178/2011 (2) zawiera błąd w pkt FCL.140.H lit. a) formuła wprowadzająca w odniesieniu do kroków, które posiadacze licencji LAPL(H) muszą wykonać, aby spełnić wymagania dotyczące bieżącej praktyki. Ten błąd wprowadzony rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2024/2076 (3) ma wpływ na istotę wspomnianego przepisu. |
| (2) | Ponadto szwedzka wersja językowa załącznika I (część FCL) do rozporządzenia (UE) nr 1178/2011 zawiera błędy w pkt FCL.210.A lit. a) formuła wprowadzająca i pkt 2 akapit drugi, a także w lit. b) pkt 1 ppkt (i) w odniesieniu do szkolenia, które osoby ubiegające się o licencję PPL(A) muszą zaliczyć. Ten sam błąd występuje w pkt FCL.210.H lit. a) formuła wprowadzająca w odniesieniu do szkolenia, które muszą zaliczyć osoby ubiegające się o licencję PPL(H). Błędy te, także wprowadzone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2024/2076, mają wpływ na istotę wspomnianych przepisów. |
| (3) | Należy zatem odpowiednio sprostować estońską i szwedzką wersję językową rozporządzenia (UE) nr 1178/2011. Sprostowanie nie ma wpływu na pozostałe wersje językowe. |
| (4) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na podstawie art. 127 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1139, wydaną przed przyjęciem rozporządzenia wykonawczego (UE) 2024/2076, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
(Nie dotyczy wersji polskiej).
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 14 lipca 2025 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 212 z 22.8.2018, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1139/oj.
(2) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz.U. L 311 z 25.11.2011, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2011/1178/oj).
(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2024/2076 z dnia 24 lipca 2024 r. zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1178/2011 i (UE) nr 965/2012 w odniesieniu do wyjaśnienia wymogów dotyczących drugich pilotów zastępujących podczas przelotu, aktualizacji wymogów dotyczących licencjonowania załóg lotniczych i orzeczeń lekarskich oraz usprawnień w lotnictwie ogólnym (Dz.U. L, 2024/2076, 25.7.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2076/oj).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
