ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2025/1126
z dnia 5 czerwca 2025 r.
ustanawiające wykonawcze standardy techniczne do celów stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do określenia standardowych formularzy, szablonów i procedur w związku z informacjami, które mają być zawarte we wniosku o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami i na ubieganie się o ich dopuszczenie do obrotu
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 z dnia 31 maja 2023 r. w sprawie rynków kryptoaktywów oraz zmiany rozporządzeń (UE) nr 1093/2010 i (UE) nr 1095/2010 oraz dyrektyw 2013/36/UE i (UE) 2019/1937 (1), w szczególności jego art. 18 ust. 7 akapit trzeci,
a także mając na uwadze, co następuje:
| (1) | W rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2025/1125 (2) określono informacje, które należy przekazać we wniosku o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami i na ubieganie się o dopuszczenie ich do obrotu na podstawie art. 16 rozporządzenia (UE) 2023/1114. |
| (2) | Aby ułatwić komunikację między osobami prawnymi ubiegającymi się o zezwolenie zgodnie z art. 18 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2023/1114 a właściwymi organami, właściwe organy powinny wyznaczyć punkt kontaktowy specjalnie do celów przyjmowania wniosków o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami i na ubieganie się o ich dopuszczenie do obrotu, a także powinny publikować informacje na temat tego punktu kontaktowego na swojej stronie internetowej. |
| (3) | Do celów harmonizacji osoby prawne lub inne przedsiębiorstwa zamierzające złożyć ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami lub ubiegać się o ich dopuszczenie do obrotu („emitenci ubiegający się o zezwolenie”) powinny przekazywać informacje wymagane do udzielenia takiego zezwolenia w jednolity sposób i korzystać w całej Unii z takich samych standardowych formularzy, szablonów i procedur w związku z informacjami, które mają być zawarte we wniosku. |
| (4) | Informacje przekazane przez ubiegającego się o zezwolenie powinny być prawdziwe, dokładne, kompletne i aktualne od momentu złożenia wniosku do momentu udzielenia zezwolenia. Biorąc pod uwagę, że niektóre informacje mogą odnosić się wyłącznie do przyszłości, wszelkie przyszłe daty zawarte w tych informacjach powinny być wyraźnie określone we wniosku. |
| (5) | Aby zapewnić szybkie i terminowe rozpatrywanie wniosków, właściwe organy powinny potwierdzić otrzymanie wniosku poprzez przesłanie emitentowi ubiegającemu się o zezwolenie potwierdzenia odbioru drogą elektroniczną, w formie papierowej lub w obu tych formach. Potwierdzenie odbioru powinno zawierać dane kontaktowe osób lub funkcji odpowiedzialnych za rozpatrzenie wniosku o udzielenie zezwolenia. |
| (6) | Aby zapewnić jasną, przejrzystą i jednolitą procedurę mającą zastosowanie do oceny wniosku przedłożonego właściwym organom, konieczne jest określenie niektórych przepisów proceduralnych. |
| (7) | Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt wykonawczych standardów technicznych opracowany w ścisłej współpracy z Europejskim Urzędem Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych i przedstawiony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Bankowego. |
| (8) | Europejski Urząd Nadzoru Bankowego przeprowadził otwarte konsultacje publiczne na temat projektu wykonawczych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy potencjalnych powiązanych kosztów i korzyści oraz zasięgnął porady Bankowej Grupy Interesariuszy powołanej na podstawie art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1093/2010 (3), |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Złożenie wniosku o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami i na ubieganie się o ich dopuszczenie do obrotu
1. Emitenci ubiegający się o zezwolenie, którzy składają do właściwego organu wniosek o zezwolenie, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2023/1114, zgodnie z rozporządzeniem delegowanym (UE) 2025/1125, stosują standardowy formularz określony w załączniku I oraz szablon określony w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
2. Właściwe organy udostępniają na swojej stronie internetowej dane kontaktowe na potrzeby składania wniosków o zezwolenie oraz standardowy formularz określony w załączniku I i szablon określony w załączniku II.
3. Właściwe organy wskazują na swojej stronie internetowej sposób, w jaki należy złożyć wniosek o zezwolenie wraz ze wszystkimi wymaganymi informacjami i dokumentami przez przesłanie go za pośrednictwem portalu internetowego wskazanego na stronie internetowej właściwego organu lub za pomocą innych środków elektronicznych lub, w przypadku określonych dokumentów, które zgodnie z prawem krajowym należy przedłożyć w oryginale, w formie papierowej. Właściwe organy wyraźnie wskazują na swojej stronie internetowej lub portalu internetowym, które dokumenty należy składać w oryginalnej formie papierowej zgodnie z przepisami krajowymi.
4. W przypadku gdy właściwe organy wymagają przedłożenia informacji zarówno drogą elektroniczną, jak i w formie papierowej, w przypadku rozbieżności w przekazanych informacjach pierwszeństwo mają informacje przedłożone w formie papierowej.
Artykuł 2
Ocena kompletności wniosków
1. Właściwe organy uznają wniosek o zezwolenie za kompletny, jeżeli wniosek ten zawiera wszystkie wymagane informacje, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2023/1114 i w rozporządzeniu delegowanym (UE) 2025/1125, a treść i poziom szczegółowości tych informacji są odpowiednie, aby właściwy organ mógł przeprowadzić ocenę wniosku. Jeżeli zgodnie z art. 1 ust. 4 niniejszego rozporządzenia właściwy organ zażąda części informacji w formie papierowej, wniosku nie uznaje się za kompletny do momentu otrzymania tych informacji w formie papierowej.
2. Jeżeli w wyniku oceny informacje przekazane we wniosku o zezwolenie, w tym w dokumencie informacyjnym dotyczącym kryptoaktywów, o którym mowa w art. 19 rozporządzenia (UE) 2023/1114, zostaną uznane za niekompletne, właściwe organy niezwłocznie powiadamiają o tym wnioskodawcę zgodnie z art. 20 ust. 1 tego rozporządzenia i wskazują brakujące wymagane informacje. Właściwe organy przesyłają takie powiadomienie w formie papierowej lub drogą elektroniczną i podają w nim dane kontaktowe, sposób przekazania brakujących informacji - czy poprzez przesłanie ich za pośrednictwem portalu internetowego, drogą elektroniczną czy w formie papierowej - oraz termin ich przekazania określony zgodnie z art. 20 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2023/1114.
3. Po uznaniu wniosku o zezwolenie za kompletny zgodnie z art. 20 rozporządzenia (UE) 2023/1114 i ust. 1 niniejszego artykułu właściwy organ informuje o tym wnioskodawcę i podaje datę otrzymania kompletnego wniosku lub, w stosownych przypadkach, datę otrzymania informacji, które uzupełniły wniosek.
Artykuł 3
Wejście w życie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 5 czerwca 2025 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 150 z 9.6.2023, s. 40, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1114/oj.
(2) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2025/1125 z dnia 5 czerwca 2025 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających informacje, jakie należy przekazać we wniosku o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami lub na ubieganie się o dopuszczenie ich do obrotu (Dz.U. L, 2025/1125, dd.mm.yyyy, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/1125/oj).
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1093/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego), zmiany decyzji nr 716/2009/WE oraz uchylenia decyzji Komisji 2009/78/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 12, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1093/oj).
ZAŁĄCZNIK I
Standardowy formularz na potrzeby składania wniosku o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami i na ubieganie się o ich dopuszczenie do obrotu, składany zgodnie z art. 18 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 oraz z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2025/1126
Miejscowość i data: _________________
WNIOSKODAWCA:
Nazwa wnioskodawcy:
Nazwa handlowa, jeżeli jest inna:
Adres:
Dane kontaktowe osoby wyznaczonej do kontaktów u emitenta ubiegającego się o zezwolenie:
Imię i nazwisko:
Stanowisko zajmowane u emitenta ubiegającego się o zezwolenie:
Telefon:
E-mail:
Dane kontaktowe wyznaczonego zawodowego doradcy:
Imię i nazwisko:
Adres:
Telefon:
E-mail:
ADRESAT WNIOSKU:
Właściwy organ:
Adres:
Państwo członkowskie:
Jest to formularz na potrzeby składania wniosku o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami i na ubieganie się o ich dopuszczenie do obrotu, składany zgodnie z art. 18 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 (1) oraz z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2025/1126 (2) ustanawiającym wykonawcze standardy techniczne w odniesieniu do standardowych formularzy, szablonów i procedur w związku z informacjami, które mają być zawarte we wniosku.
1.
Rodzaj wniosku (proszę zaznaczyć odpowiednie pole):| ☐ a) | Wniosek o udzielenie po raz pierwszy zezwolenia na ofertę publiczną tokena powiązanego z aktywami lub na ubieganie się o dopuszczenie go do obrotu |
| ☐ b) | Wniosek o udzielenie nowego zezwolenia na ofertę publiczną tokena powiązanego z aktywami lub na ubieganie się o dopuszczenie go do obrotu składany przez emitenta, który uzyskał już wcześniej od tego samego właściwego organu zezwolenie w odniesieniu do innego tokena |
2.
Dobrowolna klasyfikacja tokenów powiązanych z aktywami jako znaczących tokenów powiązanych z aktywamiProszę wskazać, czy we wniosku występuje się o dobrowolną klasyfikację tokena powiązanego z aktywami jako znaczącego tokena powiązanego z aktywami (zaznaczyć „Tak” lub „Nie”):
☐ Tak
☐ Nie
Oświadczamy, że informacje zawarte w niniejszym wniosku są zgodne z prawdą, dokładne, kompletne i niewprowadzające w błąd. O ile nie określono inaczej, informacje te są aktualne na dzień złożenia niniejszego wniosku.
Informacje dotyczące daty w przyszłości zostały wyraźnie wskazane we wniosku i zobowiązujemy się niezwłocznie powiadomić organ na piśmie, jeżeli jakakolwiek z tych informacji okaże się niezgodna z prawdą, niedokładna, niekompletna lub wprowadzająca w błąd.
W przypadku nowego wniosku składanego przez emitenta, który uzyskał już wcześniej od tego samego właściwego organu zezwolenie na ofertę publiczną tokena powiązanego z aktywami lub na ubieganie się o dopuszczenie go do obrotu pismo zawierające wniosek powinno zawierać następujące oświadczenie:
Niniejszym oświadczamy, że w dniu [DD/MM/RRRR] [ten właściwy organ: nazwa właściwego organu] udzielił nam zezwolenia na publiczną ofertę/ubieganie się o dopuszczenie do obrotu tokena powiązanego z aktywami i zgodnie z art. 18 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2023/1114 obecny wniosek nie zawiera informacji, które zostały już wcześniej przedłożone właściwemu organowi, jeżeli informacje te są identyczne i nie uległy zmianie. Oświadczamy również, że wszelkie informacje, które nie zostały ponownie przedłożone w obecnym wniosku, są identyczne z informacjami, którymi właściwy organ już dysponuje, oraz że są one nadal prawdziwe, dokładne i aktualne.
(1) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 z dnia 31 maja 2023 r. w sprawie rynków kryptoaktywów oraz zmiany rozporządzeń (UE) nr 1093/2010 i (UE) nr 1095/2010 oraz dyrektyw 2013/36/UE i (UE) 2019/1937 (Dz.U. L 150 z 9.6.2023, s. 40, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1114/oj).
(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2025/1126 z dnia 5 czerwca 2025 r. ustanawiające wykonawcze standardy techniczne do celów stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do określenia standardowych formularzy, szablonów i procedur w związku z informacjami, które mają być zawarte we wniosku o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami i na ubieganie się o ich dopuszczenie do obrotu (Dz.U. L, 2025/1126, dd.mm.yyyy, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/1126/oj).
ZAŁĄCZNIK II
Szablon wniosku o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami i na ubieganie się o ich dopuszczenie do obrotu
Informacje, które należy przekazać właściwemu organowi
| Wniosek o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami i na ubieganie się o ich dopuszczenie do obrotu | ||||||||||||||||||||||
| Informacje, które należy przekazać właściwemu organowi | ||||||||||||||||||||||
| Pole | Podpole (krótki opis przepisu, do którego odnoszą się informacje) | Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2025/1125 (1) | ||||||||||||||||||||
| 1 | Rodzaj wniosku | 1 | Czy emitent ubiegający się o zezwolenie uzyskał już uprzednio od właściwego organu zezwolenie na ofertę publiczną tokena powiązanego z aktywami lub na ubieganie się o dopuszczenie go do obrotu? ☐ Tak ☐ Nie Jeśli tak, proszę podać jedynie informacje, które uległy zmianie od czasu złożenia wniosku o zezwolenie, które zostało udzielone | Art. 18 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2023/1114 | ||||||||||||||||||
| 2 | Czy we wniosku występuje się o dobrowolną klasyfikację tokena powiązanego z aktywami jako znaczącego tokena powiązanego z aktywami? ☐ Tak ☐ Nie | Art. 3 ust. 4 [rozporządzenia delegowanego ustanawiającego regulacyjne standardy techniczne określające informacje, które należy zawrzeć we wniosku o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami lub na ubieganie się o ich dopuszczenie do obrotu] | ||||||||||||||||||||
| 2.1 | Osoby wyznaczone do kontaktów w sprawie wniosku | 1 | Imię i nazwisko oraz dane kontaktowe osoby wyznaczonej do kontaktów w sprawie wniosku u emitenta ubiegającego się o zezwolenie | Art. 1 ust. 1 lit. j) i k) | ||||||||||||||||||
| 2 | Imię i nazwisko oraz dane kontaktowe głównego zawodowego doradcy (w stosownych przypadkach) | |||||||||||||||||||||
| 2.2 | Dane identyfikacyjne wnioskodawcy | 1 | Czy emitent ubiegający się o zezwolenie jest osobą prawną? ☐ Tak ☐ Nie Jeśli tak, proszę podać informacje określone w podpolach 2 i 4; jeśli nie, proszę podać informacje określone w podpolach 2, 3 i 4 |
| ||||||||||||||||||
| 2 | Pełna nazwa prawna, nazwa lub nazwy handlowe, adres lub adresy internetowe, kanały marketingowe i logo oraz, w stosownych przypadkach, wszelkie przewidywane zmiany. W przypadku osób prawnych objętych zakresem dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1132 (2) nazwą prawną jest nazwa spółki zawarta w krajowym rejestrze działalności gospodarczej, o którym mowa w art. 16 dyrektywy (UE) 2017/1132. | Art. 1 ust. 1 lit. a) | ||||||||||||||||||||
| Identyfikator podmiotu prawnego nadany zgodnie z warunkami którejkolwiek z akredytowanych lokalnych jednostek operacyjnych globalnego systemu LEI | Art. 1 ust. 1 lit. b) | |||||||||||||||||||||
| Forma prawna, data i państwo członkowskie założenia, adres lub adresy. W przypadku osób prawnych objętych zakresem dyrektywy (UE) 2017/1132 informacje te muszą być zgodne z informacjami zawartymi w krajowym rejestrze działalności gospodarczej, o którym mowa w art. 16 dyrektywy (UE) 2017/1132. | Art. 1 ust. 1 lit. c), d) i e) | |||||||||||||||||||||
| Dane dotyczące rejestracji w odpowiednim rejestrze, w stosownych przypadkach, oraz kopia zaświadczenia o rejestracji. W przypadku osób prawnych objętych zakresem dyrektywy (UE) 2017/1132 danymi rejestracyjnymi są numer rejestracji przedsiębiorstwa i EUID zawarte w krajowym rejestrze działalności gospodarczej, o którym mowa w art. 16 dyrektywy (UE) 2017/1132. | Art. 1 ust. 1 lit. f) | |||||||||||||||||||||
| Akty założycielskie, statut lub umowa spółki | Art. 1 ust. 1 lit. g) | |||||||||||||||||||||
| 3 | W przypadku gdy emitent ubiegający się o zezwolenie jest przedsiębiorstwem niebędącym osobą prawną, Dokumentacja poświadczająca równoważną ochronę interesów osób trzecich i równoważny nadzór ostrożnościowy | Art. 1 ust. 1 lit. h) | ||||||||||||||||||||
| 4 | Data zakończenia roku obrachunkowego | Art. 1 ust. 1 lit. i) | ||||||||||||||||||||
| 3.1 | Program działalności: informacje dotyczące modelu biznesowego, strategii i profilu ryzyka |
|
|
| ||||||||||||||||||
| 1 | Najważniejsze cechy tokena powiązanego z aktywami, którego dotyczy wniosek o zezwolenie na ofertę publiczną i na dopuszczenie do obrotu, w tym wszystkie wymagane informacje określone w odpowiednim przepisie, m.in. rodzaj tokena, przedmiot zezwolenia, opinia prawna na temat kwalifikacji tokena powiązanego z aktywami zgodnie z art. 18 ust. 2 lit. e) rozporządzenia (UE) 2023/1114, mechanizm emisji i wykupu, wskazanie dystrybutorów, polityka wyznaczania innych podmiotów do przeprowadzenia oferty publicznej lub dopuszczenia do obrotu, stosowany protokół, technologie rozproszonego rejestru (DLT), w których emitowany jest token, oraz interoperacyjność takich DLT | Art. 2 ust. 2 lit. a) pkt (i) ppkt 1-7 | ||||||||||||||||||||
| 2 | Informacje na temat wszelkich pozostających w obrocie kryptoaktywów lub innych aktywów cyfrowych wyemitowanych przez emitenta ubiegającego się o zezwolenie, oraz wszelkiej innej działalności finansowej i niefinansowej emitenta ubiegającego się o zezwolenie | Art. 2 ust. 2 lit. a) pkt (ii) i (iii) | ||||||||||||||||||||
| 3 | W stosownych przypadkach opis grupy i działalności należących do niej podmiotów | Art. 2 ust. 2 lit. a) pkt (iv) | ||||||||||||||||||||
| 4 | Opis otoczenia biznesowego, w którym emitent ubiegający się o zezwolenie będzie prowadzić działalność | Art. 2 ust. 2 lit. b) | ||||||||||||||||||||
| 5 | Opis ogólnej strategii biznesowej emitenta ubiegającego się o zezwolenie, wykaz przyjmujących państw członkowskich, w których emitent ubiegający się o zezwolenie zamierza oferować publicznie token powiązany z aktywami lub w których ubiega się o dopuszczenie do obrotu, oraz, w stosownych przypadkach, strategia grupy i ocena ryzyka biznesplanu | Art. 2 ust. 2 lit. c) | ||||||||||||||||||||
| 3.2 | Program działalności: informacje dotyczące prognoz finansowych oraz wcześniejsze informacje finansowe | 1 | Prognozowane informacje finansowe: plany rachunkowe na okres trzech lat po udzieleniu zezwolenia z uwzględnieniem scenariusza bazowego i scenariusza warunków skrajnych, powiązane założenia planowania oraz objaśnienie łączące opis działalności gospodarczej. | Art. 3 ust. 5 lit. a) i b) | ||||||||||||||||||
| 2 | Obliczenia dotyczące wymogów w zakresie funduszy własnych dla trzyletniego okresu objętego biznesplanem | Art. 3 ust. 5 lit. d) i e) | ||||||||||||||||||||
| 3 | Obliczenia dotyczące wartości i struktury rezerwy aktywów oraz ich adekwatności w celu zapewnienia stałego wykonywania praw do żądania wykupu w całym okresie działalności gospodarczej | Art. 3 ust. 5 lit. f) | ||||||||||||||||||||
| 4 | Wcześniejsze informacje finansowe na poziomie indywidualnym, skonsolidowanym i subskonsolidowanym, stosownie do przypadku | Art. 3 ust. 6 | ||||||||||||||||||||
| 4.1 | Wewnętrzne zasady zarządzania i struktura organizacyjna | 1 | Schemat struktury organizacyjnej, zakres uprawnień organu zarządzającego, opis przewidywanej liczby i profilu pracowników oraz zasobów technologicznych, procedura i ustalenia dotyczące zgłaszania, kodeks postępowania, opis:
| Art. 4 ust. 1 | ||||||||||||||||||
| 2 | Nazwy i dane kontaktowe wszystkich zewnętrznych dostawców usług oraz opis każdego takiego uzgodnienia | Art. 4 ust. 2 | ||||||||||||||||||||
| 4.2 | Ramy kontroli wewnętrznej: aspekty ogólne | 1 | Wyczerpujący opis ram kontroli wewnętrznej wnioskodawcy obejmujących:
| Art. 5 ust. 1 lit. a)-d) | ||||||||||||||||||
| 2 | Wyjaśnienie zasad zarządzania wdrożonych w celu zapewnienia wyodrębnienia i odpowiedniego rozdzielenia zadań linii biznesowych i jednostek od funkcji kontroli wewnętrznej oraz w celu zapewnienia niezależności funkcji kontroli wewnętrznej | Art. 5 ust. 1 lit. e) | ||||||||||||||||||||
| 4.3 | Ramy kontroli wewnętrznej: zarządzanie ryzykiem związanym z ICT | 1 | Udokumentowany opis ram zarządzania ryzykiem związanym z ICT, w tym systemów, protokołów i narzędzi ICT, wykazujący, że spełniają one wymogi art. 6 ust. 1 i 7 oraz art. 9 ust. 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2554 (3) | Art. 5 ust. 2 lit. a), b) i c) | ||||||||||||||||||
| 2 | Wyczerpujący opis procesu i systemów ICT wykazujący zdolność do zapewnienia emitentowi ubiegającemu się o zezwolenie wiarygodnych informacji i danych w celu spełnienia wymogów dotyczących przekazywania danych | Art. 5 ust. 2 lit. d) | ||||||||||||||||||||
| 3 | Opis polityki i planu ciągłości działania zapewniających zdolność emitenta do nieprzerwanego działania i ograniczenia strat w przypadku poważnego zakłócenia działalności gospodarczej | Art. 5 ust. 3 | ||||||||||||||||||||
| 4.4 | Ramy kontroli wewnętrznej - własna technologia rozproszonego rejestru emitenta lub podobna technologia | 1 | Czy wnioskodawca emituje, przenosi lub przechowuje tokeny powiązane z aktywami w ramach własnej technologii rozproszonego rejestru lub podobnej technologii obsługiwanej przez emitenta bądź osobę trzecią działającą w jego imieniu? ☐ Tak ☐ Nie Jeśli tak, proszę podać informacje określone w podpolu 2 | Art. 5 ust. 4 | ||||||||||||||||||
| 2 | Polityka i procedury dotyczące funkcjonowania DLT lub podobnej technologii obejmujące:
| Art. 5 ust. 4 lit. a)-e) | ||||||||||||||||||||
| 4.5 | Ramy kontroli wewnętrznej: przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu | 1 | Jeżeli przewiduje się współpracę między wnioskodawcą a konkretnymi dostawcami usług w zakresie kryptoaktywów lub jeżeli wnioskodawca jest dostawcą usług w zakresie kryptoaktywów - szczegółowy opis mechanizmów kontroli wewnętrznej i procedur stosowanych przez danego dostawcę usług w zakresie kryptoaktywów w celu wywiązywania się z obowiązków wynikających z dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 (4) lub rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1113 (5), w tym perspektywiczna ocena ciągłego wywiązywania się z tych obowiązków w okresie objętym planem biznesowym emitenta ubiegającego się o zezwolenie | Art. 5 ust. 5 | ||||||||||||||||||
| 5 | Zarządzanie płynnością, rezerwa aktywów i prawa do żądania wykupu | 1 |
| Art. 6 ust. 1 | ||||||||||||||||||
| 2 | Imię i nazwisko lub nazwa konsultanta zewnętrznego, który będzie odpowiedzialny za niezależny audyt rezerwy aktywów co sześć miesięcy | Art. 6 ust. 1 lit. c) | ||||||||||||||||||||
| 3 | Polityka i procedury zarządzania płynnością, podległość służbowa wobec organu zarządzającego oraz sposób, w jaki zostanie zapewniona odpowiedzialność organu zarządzającego za ostrożne zarządzanie rezerwą aktywów | Art. 6 ust. 1 akapit drugi | ||||||||||||||||||||
| 4 | Jasne i szczegółowe zasady i procedury gwarantujące realizację praw do żądania wykupu zgodnie z art. 39 rozporządzenia (UE) 2023/1114, zarys planu naprawy opracowywanego zgodnie z art. 46 rozporządzenia (UE) 2023/1114 oraz zarys planu wykupu przedkładanego zgodnie z art. 47 tego rozporządzenia | Art. 6 ust. 2 | ||||||||||||||||||||
| 6 | Członkowie organu zarządzającego: tożsamość i dowód ich dobrej opinii, wiedzy, umiejętności i doświadczenia | Informacje zawarte w podpolach 1-5 pola 6 należy podać w odniesieniu do każdego członka organu zarządzającego | ||||||||||||||||||||
| 1 | Imię i nazwisko, nazwisko rodowe, data i miejsce urodzenia, adres i dane kontaktowe aktualnego miejsca zamieszkania, obywatelstwo lub obywatelstwa, numer identyfikacyjny, kopia dowodu tożsamości | Art. 7 ust. 1 lit. a), b) i c) | ||||||||||||||||||||
| 2 | Życiorys, w tym szczegółowe informacje na temat zajmowanego stanowiska, data jego objęcia i czas trwania kadencji, opis najważniejszych zadań i obowiązków | Art. 7 ust. 1 lit. d) | ||||||||||||||||||||
| 3 | e) informacje na temat przeszłości danej osoby, w tym wszystkie następujące informacje, w odniesieniu do obywatelstwa lub obywatelstw posiadanych przez tę osobę oraz miejsc zamieszkania tej osoby w ciągu ostatnich 10 lat:
| Art. 7 ust. 1 lit. e) | ||||||||||||||||||||
| 4 | Opis wszystkich interesów finansowych i niefinansowych danej osoby, które mogłyby znacząco wpływać na postrzeganie jej wiarygodności w roli członka organu zarządzającego | Art. 7 ust. 1 lit. f) | ||||||||||||||||||||
| 5 | Informacje na temat poświęcania odpowiedniego czasu na obowiązki | Art. 7 ust. 1 lit. g) | ||||||||||||||||||||
| 6 | Wyniki ewentualnej oceny odpowiedniości przeprowadzonej przez wnioskodawcę w odniesieniu do każdego członka zarządu oraz oświadczenie o zbiorowej odpowiedniości organu zarządzającego | Art. 7 ust. 2 i 3 | ||||||||||||||||||||
| 7 | Akcjonariusze i udziałowcy posiadający bezpośrednio i pośrednio znaczne pakiety akcji lub znaczne udziały we wnioskodawcy: informacje dotyczące ich wystarczająco dobrej opinii | Informacje zawarte w polach 7.1-7.3 należy podać w odniesieniu do każdego akcjonariusza lub udziałowca posiadającego bezpośrednio lub pośrednio znaczny pakiet akcji lub znaczne udziały we wnioskodawcy | ||||||||||||||||||||
| 1 | Wskazanie akcjonariuszy i udziałowców: schemat przedstawiający strukturę udziałową wnioskodawcy, w tym podział jego kapitału i praw głosu oraz nazwiska akcjonariuszy lub udziałowców posiadających znaczne pakiety akcji lub znaczne udziały | Art. 8 lit. a) | ||||||||||||||||||||
| 2 | Czy struktura udziałowa wnioskodawcy obejmuje akcjonariuszy lub udziałowców działających w porozumieniu? ☐ Tak ☐ Nie |
| ||||||||||||||||||||
| 7.1 | Informacje na temat akcjonariuszy i udziałowców będących osobami fizycznymi i posiadających bezpośrednio lub pośrednio znaczne pakiety akcji lub znaczne udziały | 1 | Informacje na temat tożsamości i uczciwości bezpośrednich lub pośrednich akcjonariuszy lub udziałowców będących osobami fizycznymi:
| Art. 8 lit. b) pkt (i) | ||||||||||||||||||
| 7.2 | Informacje na temat akcjonariuszy i udziałowców będących osobami prawnymi i posiadających bezpośrednio lub pośrednio znaczne pakiety akcji lub znaczne udziały | 1 | Informacje na temat tożsamości i uczciwości bezpośrednich lub pośrednich akcjonariuszy lub udziałowców będących osobami prawnymi:
| Art. 8 lit. b) pkt (ii) | ||||||||||||||||||
| 7.3 | Informacje odnoszące się do akcjonariuszy i udziałowców posiadających bezpośrednio lub pośrednio znaczne pakiety akcji lub znaczne udziały, niezależnie od tego, czy są osobami fizycznymi czy prawnymi | 1 | Tożsamość i informacje na temat członków organu zarządzającego wnioskodawcy, którzy zostali lub zostaną powołani przez akcjonariusza lub udziałowca posiadającego znaczny pakiet akcji lub znaczne udziały | Art. 8 lit. c) | ||||||||||||||||||
| 2 | Informacje dotyczące znacznego pakietu akcji lub znacznych udziałów (liczba i rodzaj posiadanych akcji lub udziałów, ich wartość nominalna, wszelkie premie emisyjne, które zostały lub mają być wypłacone, wszelkie zabezpieczenia lub obciążenia powstałe w odniesieniu do tych akcji lub innych udziałów kapitałowych, w tym tożsamość podmiotów, na rzecz których ustanowiono zabezpieczenie lub obciążenie) | Art. 8 lit. d) | ||||||||||||||||||||
| 3 | Informacje na temat zamierzeń związanych ze znacznym pakietem akcji lub znacznym udziałem (inwestycja strategiczna, zarządzanie portfelem): Informacje na temat działań prowadzonych w porozumieniu z innymi stronami, w tym wkładu tych innych stron w finansowanie planowanego nabycia. Treść planowanych umów akcjonariuszy lub udziałowców dotyczących zarządzania emitentem z innymi akcjonariuszami lub udziałowcami w odniesieniu do podmiotu docelowego. | Art. 8 lit. e) | ||||||||||||||||||||
| 4 | Informacje na temat środków wykorzystywanych do finansowania znacznego pakietu akcji lub znacznych udziałów i działalności wnioskodawcy pozwalające wykazać legalne pochodzenie tych środków, zgodnie z art. 8 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/413. | Art. 8 lit. f) | ||||||||||||||||||||
(1) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2025/1125 z dnia 5 czerwca 2025 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających informacje, jakie należy przekazać we wniosku o zezwolenie na ofertę publiczną tokenów powiązanych z aktywami lub na ubieganie się o dopuszczenie ich do obrotu (Dz.U. L, 2025/1125, dd.mm.yyyy, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/1125/oj).
(2) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1132 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie niektórych aspektów prawa spółek (Dz.U. L 169 z 30.6.2017, s. 46, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2017/1132/oj).
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2554 z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego i zmieniające rozporządzenia (WE) nr 1060/2009, (UE) nr 648/2012, (UE) nr 600/2014, (UE) nr 909/2014 oraz (UE) 2016/1011 (Dz.U. L 333 z 27.12.2022, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2022/2554/oj).
(4) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, zmieniająca rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 i uchylająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2005/60/WE oraz dyrektywę Komisji 2006/70/WE (Dz.U. L 141 z 5.6.2015, s. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2015/849/oj).
(5) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1113 z dnia 31 maja 2023 r. w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych i niektórych kryptoaktywów oraz zmiany dyrektywy (UE) 2015/849 (Dz.U. L 150 z 9.6.2023, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1113/oj).
(6) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2025/413 z dnia 18 grudnia 2024 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1114 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających szczegółową treść informacji niezbędnych do przeprowadzenia oceny planowanego nabycia znacznego pakietu akcji lub znacznych udziałów w emitencie tokena powiązanego z aktywami (Dz.U. L, 2025/413, 31.3.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/413/oj).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
