ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2025/2253
z dnia 11 listopada 2025 r.
w sprawie sprostowania niektórych wersji językowych załącznika I do rozporządzenia (UE) nr 1178/2011 ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 (1), w szczególności jego art. 23 ust. 1 i art. 27,
a także mając na uwadze, co następuje:
| (1) | Estońska i niemiecka wersja językowa załącznika I (część FCL) do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1178/2011 (2) zawiera błąd w podczęści B sekcja 2 pkt FCL.140.A lit. c) zdanie wprowadzające w odniesieniu do wymagań dotyczących bieżącej praktyki dla posiadaczy licencji LAPL(A) z przywilejami dla samolotów SEP oraz w podczęści H sekcja 1 pkt FCL.710 lit. d) zdanie wprowadzające w odniesieniu do wymogów, które piloci muszą spełnić, aby zachować swoje przywileje w odniesieniu do innego wariantu statku powietrznego. Ten błąd wprowadzony rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2024/2076 (3) ma wpływ na istotę wspomnianych przepisów. |
| (2) | Ponadto łotewska i portugalska wersja językowa załącznika I (część FCL) do rozporządzenia (UE) nr 1178/2011 zawiera błąd w dodatku 9 sekcja A pkt 1e w odniesieniu do odstępstwa przewidzianego w tym przepisie. Ten błąd wprowadzony rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2024/2076 ma wpływ na istotę wspomnianego przepisu. |
| (3) | Należy zatem odpowiednio sprostować estońską, łotewską, niemiecką i portugalską wersję językową rozporządzenia (UE) nr 1178/2011. Sprostowanie nie ma wpływu na pozostałe wersje językowe. |
| (4) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 127 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1139, wydaną przed przyjęciem rozporządzenia wykonawczego (UE) 2024/2076, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
(nie dotyczy wersji polskiej)
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 11 listopada 2025 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 212 z 22.8.2018, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1139/oj.
(2) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz.U. L 311 z 25.11.2011, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2011/1178/oj).
(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2024/2076 z dnia 24 lipca 2024 r. zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1178/2011 i (UE) nr 965/2012 w odniesieniu do wyjaśnienia wymogów dotyczących drugich pilotów zastępujących podczas przelotu, aktualizacji wymogów dotyczących licencjonowania załóg lotniczych i orzeczeń lekarskich oraz usprawnień w lotnictwie ogólnym (Dz.U. L, 2024/2076, 25.7.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2076/oj).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
