INFORLEX - Porady z 01.01.2000
Data publikacji: 16.02.2017
Terminy dla organów prowadzących niesamorządowe szkoły publiczne
Terminy dla organów prowadzących niesamorządowe szkoły publiczne
- Główne zasady:
Szkoły, który będą przekształcane na podstawie przepisów ustawy wprowadzającej ustawę Prawo oświatowe będą zobowiązane złożyć poniższe dokumenty:
| wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach |
| projekt aktu założycielskiego szkoły oraz projekt statutu tej szkoły, dostosowane do przepisów ustawy – Prawo oświatowe |
| zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły publicznej, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki |
| zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół publicznych. |
- Wnioski o przekształcenie gimnazjum w szkołę podstawową lub włączenie gimnazjum do szkoły podstawowej składa się do 31 stycznia 2017 r.; w pozostałych przypadkach wnioski można składać również do 31 stycznia 2018 r. i 2019 r.
- dokumenty, o których mowa powyżej, składa się w roku, w którym ma nastąpić przekształcenie;
- pozytywną opinię państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, w przypadku przekształcenia gimnazjum w szkołę podstawową, składa się w roku kalendarzowym, w którym w szkole rozpocznie się kształcenie uczniów w klasie I, II lub III;
- w przypadku przekształcenia gimnazjum w technikum lub branżową szkołę I stopnia, pozytywne opinie państwowego powiatowego inspektora sanitarnego i komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej składa się tylko wtedy, gdy praktyczna nauka zawodu będzie organizowana przez szkołę w jej warsztatach lub pracowniach szkolnych;
