Zaległa opłata za czynności weterynaryjne – ewidencja księgowa
Powiatowy inspektorat weterynarii - jednostka budżetowa. W trakcie kontroli jednostki nadrzędnej pod względem merytorycznym ustalono uchybienie inspektora - lekarza urzędowego za lata 2014-2015. Uchybienie dotyczy nieuwzględnienia, a zarazem nieobciążenia podmiotów nadzorowanych w ww. okresie w trakcie kontroli opłatą zgodną z rozporządzeniem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej. W związku z tym w protokole pokontrolnym nakazano inspektoratowi dokonać korekty wystawionych rachunków za lata 2014-2015. Czy należy dokonać korekty rachunków za tamten okres? Czy wystawić z datą bieżącą i w opisie uwzględnić, jakiego okresu i czego obciążenie dotyczy? Jak uwzględnić to w księgach rachunkowych?
