Jak powinna wyglądać ewidencja dochodów Skarbu Państwa realizowanych przez MOPS?
Mops jako nasza jednostka budżetowa realizuje dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej (są to dochody zarówno gminy jak i budżetu państwa-inne niż ujęte w sprawozdaniu Rb-27S) Ewidencja księgowa wygląda następująco 1. 221/720 - przypis należności podlegającej zwrotowi organowi właściwemu wierzyciela tj. Urząd Miasta przypis 100% należnej kwoty 2. 130/221 -wpływ na rachunek bankowy MOPS środków uzyskanych od dłużników ( komornika) 3. 222/130 -przelew na konto budżetu państwa 4. 800/222 -przeksięgowanie zrealizowanych dochodów na podst. sprawozd. Rb-27zz Dochody te mają wpływ na wynik finans. MOPS-u (są ujęta w rachunku zysków i strat) i odnoszone są na fundusz jednostki (wykazywane w zestawieniu zmian w funduszu jednostki). W związku z tym moje pytanie jest takie: czy ewidencja dochodów Skarbu Państwa powinna wyglądać tak samo, jak dochodów jednostki(czyli 221/720)i czy powinny one wystąpić w rachunku zysków i strat i zestawieniu zmian w funduszu jednostki. Uważam, że właściwym byłoby przypisywanie na konto 720 tylko należności związanych z dochodami jednostki a dochody państwa na konto 221/225. Wówczas dochody budżetu państwa nie byłyby wykazywane ani w rachunku zysków i strat ani zestawieniu zmian w funduszu jednostki.
