Jakie zmiany przyniesie nowelizacja ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym
Analizując rządowy projekt nowelizacji ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym, warto zwrócić uwagę na te przepisy, które mogą mieć faktyczne znaczenie w przypadku uczestnictwa w tych postępowaniach.
Projekt nowelizacji ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym (dalej: projekt) powstał w Ministerstwie Rozwoju i Finansów. Został on przyjęty przez rząd na posiedzeniu Rady Ministrów 4 stycznia 2018 r. Projekt został przygotowany jako jeden z instrumentów działań rządu podejmowanych w celu realizacji programu rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego. Rząd planuje, aby do końca 2020 roku zostało zawartych co najmniej 100 umów PPP. Co ważne, rząd zakłada także istotny wzrost postępowań inicjowanych na poziomie centralnym. Jak wynika z uzasadnienia, nowelizacja została przygotowana w celu poprawy otoczenia realizacji projektów PPP poprzez wprowadzenie rozwiązań, które mają ułatwić przygotowanie i wdrażanie przedsięwzięć PPP. Zaproponowano m.in. zmiany dotyczące funkcjonowania wspólnej spółki utworzonej przez partnera prywatnego oraz publicznego. Nie bez znaczenia dla rozwoju projektów PPP (w szczególności na poziomie rządowym) mogą być przepisy wzmacniające rolę ministra rozwoju na rynku PPP, a także wprowadzenie obowiązkowego testu PPP.
