Eksplatacja sieci wodociągowej przez zewnątrzną firmę - czy to na pewno zamówienie publiczne?
Zwracam się z prośbą o opinię, czy występują przesłanki do przeprowadzenia postępowania przetargowego na eksploatację sieci wodociągowej, stanowiącej mienie komunalne Gminy w ramach ustawy – Prawo zamówień publicznych w następującej sytuacji? Stan faktyczny: Podmiot gospodarczy, któremu gmina przekaże do eksploatacji urządzenia wodociągowe, nie będzie wynagradzany przez gminę ze środków publicznych, lecz przez użytkowników systemu wodociągowego – odbiorców wody, tak więc udział środków publicznych nie wystąpi. Gmina nie ponosi żadnych kosztów w związku z przekazaniem do eksploatacji wodociągów. Stawki taryf za wodę zostaną uchwalone przez radę gminy biorąc pod uwagę koszt zakupu m3 wody od zewnętrznego dostawcy doliczając do niej stawkę eksploatacyjną zaproponowaną przez potencjalnego wykonawcę (eksploatatora). Aktualnie eksploatujący z którym Gmina ma zawartą umową zwraca do gminy co miesiąc równowartość kosztów zakupionej przez Gminę wody pozostawiając sobie pozostałą różnicę. Jednocześnie informuję, że Gmina nie posiada własnego ujęcia wody oraz własnego zakładu komunalnego, któremu mogłaby powierzyć eksploatację wodociągów i nie zamierza takiego tworzyć. Zadania te realizują od kilkunastu już lat specjalistyczne podmioty gospodarcze. Koszty większych remontów i modernizacji ponosi Gmina przeprowadzając postępowania przetargowe. W związku z powyższym proszę o opinię w jakiej formie wyłonienie eksploatatora sieci gminnej będzie zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa?
