Artykuł aktualny do 31.10.2023
Od 1 stycznia 2020 r. w przypadku przekształcenia ośrodka pomocy społecznej w centrum usług społecznych na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych, do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy utrzymywanie i zapewnienie środków na wynagrodzenia pracowników zespołu do spraw realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej w centrum usług społecznych. Od 1 stycznia 2021 r. do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej realizowanych przez gminę należy przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych, a także udzielanie schronienia, posiłku oraz niezbędnego ubrania cudzoziemcom i osobom, o których mowa w art. 5a ustawy.
Data publikacji: 30.08.2018
Zadania gminy w zakresie pomocy społecznej
Art. 17 ustawy o pomocy społecznej wskazuje zadania własne gminy w zakresie udzielania świadczeń z pomocy społecznej. W art. 18 ustawodawca wymienia zadania zlecone z zakresu administracji rządowej realizowane przez gminę.
Zgodnie z art. 17 ustawy o pomocy społecznej do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy - w zakresie udzielania świadczeń z pomocy społecznej: