Porada
Jak należy wynagradzać pracownika za dyżur telefoniczny w domu i w zakładzie pracy
PROBLEM
Część pracowników zatrudnionych w dziale obsługi klienta chcemy zobligować do pełnienia po godzinach pracy dyżurów „pod telefonem” w domu lub w siedzibie naszej firmy. Jak powinny być one rekompensowane? Czy odbieranie w trakcie omawianego dyżurowania połączeń od klientów należałoby zaliczyć do czasu pracy?
RADA
Za dyżurowanie w zakładzie pracy pracownikowi należy się czas wolny lub - gdy nie można go udzielić - wynagrodzenie wynikające z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką godzinową lub miesięczną, a jeżeli taki składnik płacowy nie został wyodrębniony - 60% wynagrodzenia. Z kolei sam fakt pełnienia dyżuru w domu nie uprawnia pracownika do żadnej rekompensaty. Prowadzenie w czasie dyżuru przez telefon rozmów w sprawach służbowych (np. z klientami) trzeba natomiast kwalifikować jako świadczenie pracy, za którą przysługuje wynagrodzenie. Gdyby wspomniana praca spowodowała wystąpienie nadgodzin, wówczas powinna zostać zrekompensowana na ogólnych zasadach, czyli czasem wolnym lub stosownym wynagrodzeniem powiększonym o odpowiedni dodatek przewidziany za pracę w godzinach nadliczbowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right