Regulamin wynagradzania w związku ze zmianą rozporządzenia płacowego
Po zmianie rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych może okazać się, że powinny zostać zmienione regulaminy wynagradzania jednostek. Nie trzeba ich modyfikować tylko wtedy, gdy wewnętrzne akty pracodawcy, obowiązujące przed zmianą, nie są niezgodne z nowymi przepisami. W artykule sprawdzimy, czy modyfikacje są konieczne i w jakim trybie ich się dokonuje.
Od 19 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenie Rady Ministrów z 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (dalej: rozporządzenie płacowe), które zastąpiło rozporządzenie Rady Ministrów z 18 marca 2009 r. o takim samym tytule. Konieczność wydania nowego aktu płacowego związane było z nowelizacją z 15 września 2017 r. ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (dalej: ustawa o pracownikach samorządowych). Nowela ta w art. 3 przewidziała, że dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 37 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych zachowują moc do dnia wejścia w życie nowych przepisów, nie dłużej niż przez 6 miesięcy od dnia wejścia w życie nowelizacji, czyli do 19 maja 2018 r.
Zastąpienie dotychczasowego rozporządzenia płacowego nowym aktem może powodować konieczność wydania m.in. w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, centrach integracji społecznej oraz jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej nowych lub znowelizowanych regulaminów wynagradzania.
