Inspektora ochrony danych osobowych trzeba zgłosić do UODO
Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO). Po tym dniu należy zgłaszać do Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) powołania oraz odwołania administratorów bezpieczeństwa informacji.
Administratora bezpieczeństwa informacji (ABI) zastąpił inspektor ochrony danych (IOD). Obowiązek wyznaczenia inspektora uregulowany jest wprost w art. 37 RODO.
Zgodnie z art. 37 ust. 1 RODO, administrator i podmiot przetwarzający dane wyznaczają inspektora ochrony danych zawsze, gdy:
a) przetwarzania dokonuje organ lub podmiot publiczny (z wyjątkiem sądów w zakresie sprawowania przez nie wymiaru sprawiedliwości),
b) główna działalność administratora lub podmiotu przetwarzającego polega na operacjach przetwarzania, które ze względu na swój charakter, zakres lub cele wymagają regularnego i systematycznego monitorowania osób, których dane dotyczą, na dużą skalę,
