Kiedy można unieważnić konkurs na dyrektora gminnej szkoły
Nie każdy przypadek nieprawidłowości w postępowaniu konkursowym jest istotnym naruszeniem prawa powodującym unieważnienie konkursu na dyrektora gminnej szkoły. Jedynie zaistnienie takich nieprawidłowości w procedurze konkursowej, które nie pozostają bez wpływu na wynik konkursu, powinno skutkować jego unieważnieniem.
Stanowisko dyrektora szkoły lub placówki powierza organ prowadzący szkołę lub placówkę. Kandydata na stanowisko dyrektora szkoły wyłania się w drodze konkursu. Dopiero gdy do konkursu nie zgłosi się żaden kandydat albo w wyniku konkursu nie zostanie wyłoniony kandydat, organ prowadzący powierza to stanowisko ustalonemu, w porozumieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny, kandydatowi, po zasięgnięciu opinii rady szkoły lub placówki. Reguły te określa art. 63 ust. 10 ustawy - Prawo oświatowe. Dodatkowo szczegółowe zasady organizacji konkursu określa rozporządzenie z 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły (dalej: rozporządzenie).
