Rachunkowość Budżetowa 17/2018 z 05.09.2018
Data publikacji: 03.09.2018
Zastosowanie technicznego zapisu ujemnego przy rozliczaniu zaliczek
Samorządowa jednostka budżetowa stosunkowo często udziela swoim pracownikom zaliczek na zakup materiałów i towarów na potrzeby bieżącego funkcjonowania jednostki. Zaliczki pobierane są w formie gotówki z kasy jednostki uprzednio wypłaconej z banku, a następnie są rozliczane. Procedura ta ewidencjonowana jest na wielu kontach księgowych. Kiedy stosowany powinien być techniczny zapis ujemny w przypadku rozliczania zaliczek? Czy przedstawiony sposób ewidencji w samorządowej jednostce budżetowej jest prawidłowy?
- Otrzymanie środków z budżetu jednostki samorządowej: Wn 130/Ma 223.
- Wypłata gotówki z banku do kasy jednostki: Wn 101/Ma 130 (klasyfikacja pogotowia kasowego).
- Wypłata zaliczki z kasy jednostki: Wn 234 Ma 101.
