Oferta w postaci elektronicznej – złożenie, wycofanie, zmiana oraz otwarcie ofert
W trzeciej części cyklu eZamówienia omawiamy nowe zasady złożenia oferty w postaci elektronicznej. Konsekwencją elektronizacji tych czynności jest także nowa procedura wycofania oraz zmiany treści oferty. Nawet sama techniczna czynność otwarcia ofert musi odpowiadać wymogom „ofert elektronicznych”.
Od 18 października 2018 r. w postępowaniach o wartości równej progom unijnym lub większej oferty sporządza się - pod rygorem nieważności - w postaci elektronicznej. Trzeba je opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym (art. 10a ust. 5 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej: Pzp).
Ponadto wymogiem jest przekazanie ofert za pomocą środków komunikacji elektronicznej, których użycie zapewni określone elementy. Określa je § 3 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych. Chodzi głównie o spełnienie wymagań przewidzianych dla systemu teleinformatycznego. W kwestii tych wymagań odsyła się natomiast
