Uchwała regulująca kwestie nadwyżki w zkładzie budżetowym
Jesteśmy zakładem budżetowym i za rok 2018 będziemy mieli nadwyżkę środków obrotowych. W chwili obecnej nie mamy żadnej uchwały dotyczącej zwrotu tych środków i terminu tego zwrotu. Pytanie czy jeśli nie mamy tej uchwały to musimy zwrócić te środki i w jakim terminie oraz czy gmina musi mieć taką uchwałę?
Samorządowy zakład budżetowy jest podmiotem, posiadającym specyficzny status jednoznacznie określony w ustawie z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (uofp). Zgodnie z ar. 15 ust. 1 i 2 uofp samorządowy zakład budżetowy odpłatnie wykonuje zadania, pokrywając koszty swojej działalności z przychodów własnych. Podstawą gospodarki finansowej samorządowego zakładu budżetowego jest roczny plan finansowy obejmujący przychody, w tym dotacje z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, koszty i inne obciążenia, stan środków obrotowych, stan należności i zobowiązań na początek i koniec okresu oraz rozliczenia z budżetem jednostki samorządu terytorialnego.
