W jaki sposób prawidłowo ewidencjonować dochody z tytułu najmu
Na podstawie zawartej umowy cywilno-prawnej odpłatnie wynajmowane są pomieszczenia w obiektach będących w trwałym zarządzie jednostki. Z tytułu czynszu comiesięcznie wystawiane są faktury VAT. Należności wpływają na rachunek bieżący dochodów, przy czym wpłaty należności netto z tytułu czynszu ewidencjonowane są w korespondencji z kontem 760, zaś należności z tytułu VAT naliczonego w korespondencji z kontem 225. Wpływy z tytułu płatności faktury w kwocie netto ewidencjonowane są w § 075, następnie odprowadzane na centralny rachunek dochodów i w tym paragrafie klasyfikacji budżetowej prezentowane w sprawozdaniu Rb-27. Wpływy z tytułu VAT przekazywane są na właściwy rachunek urzędu skarbowego w obowiązującym terminie zapłaty. Niezapłacone faktury na koniec okresu wykazuje się jako należności w sprawozdaniu Rb-27 w § 075, w kwocie netto, zaś w sprawozdaniu kwartalnym o stanie należności Rb-N w kwocie brutto. Tylko w przypadku braku zapłaty faktury należny podatek odprowadzany jest z rachunku wydatków budżetowych. Obciążenie planu finansowego wydatków z tego tytułu wykazywane jest w § 453. Czy takie postępowanie jest prawidłowe?
