Monitor Prawa Zamówień Publicznych 3/2019 z 30.12.2019
Data publikacji: 20.01.2020
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego krok po kroku - przed i po elektronizacji
Już od 18 października 2018 r. w postępowaniach o wartości równej progom unijnym lub większej obowiązuje pełna elektronizacja w komunikacji zamawiającego z wykonawcami. Jeszcze przez cały rok 2020 należy stosować te zasady zgodnie z procedurą określona w obecnie obowiązującym Prawie zamówień publicznych.
Wraz ze zmianami wynikającymi z Prawa zamówień publicznych zaczęły obowiązywać przepisy zmienionych „w ostatniej chwili” trzech kluczowych w tym zakresie rozporządzeń. Wpływają one na uprawnienia i obowiązki stron postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Są to:
- rozporządzenie o elektronizacji - rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1320),
- rozporządzenie o dokumentach - rozporządzenie Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (),
