Jak uzyskać informacje od zarządu wspólnoty mieszkaniowej
Jaki jest termin dla zarządu wspólnoty mieszkaniowej na odpisanie na pismo gminy - członka wspólnoty (dotyczące uwag do sprawozdania finansowego)? Co zrobić, jeżeli zarząd nie odpowiada na korespondencję? Zależy nam wyłącznie na korespondencji pisemnej, do celów dowodowych, aby przekazywać dalsze informacje wszystkim zainteresowanym.
Odpowiedź
Niestety żaden przepis prawa nie określa wprost terminu, w jakim zarząd wspólnoty mieszkaniowej jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi na pismo współwłaściciela nieruchomości. Nie ma też przepisu, który wprost nakładałby obowiązek w ogóle udzielania odpowiedzi na takie pismo. W przepisach prawa nie przewiduje się wreszcie żadnych sankcji dla zarządu za brak odpowiedzi na korespondencję. Obowiązek udzielania takich odpowiedzi jest jednak pośrednio wywodzony z art. 27 oraz 29 ustawy o własności lokali (dalej: u.w.l.), a członek wspólnoty ma kilka możliwości, by kontrolować i dyscyplinować zarząd.
