Rozliczenie sprzedaży alkoholu – problemy praktyczne
Rok 2020, mijający pod znakiem pandemii COVID-19, jest rokiem szczególnym. Wiele obowiązków obciążających przedsiębiorców i jednostki budżetowe od lat na tych samych zasadach uległo w tym roku przejściowym modyfikacjom. Nie ominęło to także rozliczania sprzedaży alkoholu. Przepisy tarczy antykryzysowej przedłużyły - po spełnieniu pewnych warunków - te zezwolenia na sprzedaż alkoholu, których ważność upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, o okres dodatkowych 6 miesięcy od dnia utraty pierwotnego terminu ważności. Rady gmin otrzymały także dodatkowe uprawnienie do podjęcia uchwały o zwolnieniu z opłaty należnej w 2020 r. lub o przedłużeniu terminu na jej wniesienie. W połączeniu ze zwolnieniem rady gmin mogły także przyznać zwrot określonej części już pobranej opłaty tym przedsiębiorcom, którzy wnieśli ją jednorazowo.
Termin wniesienia opłaty należnej w 2020 r. mógł zostać przedłużony nawet do 31 grudnia 2020 r. Jednak już od 1 stycznia 2021 r. „wracają” stare zasady dokonywania rozliczeń sprzedaży alkoholu.
