Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2020-11-18

Praca zdalna – obowiązki pracodawcy z zakresu bhp

Skierowanie pracownika do pracy zdalnej nie oznacza, że pracodawca przestaje odpowiadać za bezpieczeństwo procesu pracy. Powinien on bowiem zaktualizować ocenę ryzyka zawodowego pracownika zdalnego, stosować przepisy dla stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe i dbać o to, aby narzędzia pracy odpowiadały warunkom bhp.

W celu przeciwdziałania COVID-19 pracodawca może polecić pracownikowi wykonywanie, przez czas oznaczony, pracy określonej w umowie o pracę, poza miejscem jej stałego wykonywania. Jest to praca zdalna (art. 3 ustawy o COVID-19).

Konsultacje z zakresu bhp w razie pracy zdalnej

Pracodawca zamierzający wprowadzić pracę zdalną w pierwszej kolejności powinien określić stanowiska pracy lub rodzaje prac, które mogą być w ramach pracy zdalnej wykonywane. Trudno bowiem przyjąć, że każdy rodzaj pracy wykonywanej przez pracownika w zakładzie może być realizowany w ramach pracy zdalnej, jeśli nie ma np. możliwości w domu pracownika zainstalowania linii technologicznej, z której zwykle korzystają pracownicy w zakładzie pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00