Jak w jednostce budżetowej księgować wynagrodzenie radcy prawnego
PYTANIE
Nasza firma (Powiatowy Urząd Pracy) zatrudniała radcę prawnego na podstawie umowy o pracę z określoną kwotą miesięcznego wynagrodzenia. Poza wskazanym w umowie o pracę wynagrodzeniem, radca prawny otrzymywał dodatkowe wynagrodzenie z tytułu kosztów zastępstwa w postępowaniu sądowym. Wypłata tego wynagrodzenia nie była uregulowana odrębnymi zapisami w Zakładowym Regulaminie Wynagradzania, ponieważ obowiązek jej wypłaty wynika wprost z ustawy o radcach prawnych. Z dniem 1 listopada 2020 r. umowa o pracę zawarta z radcą prawnym uległa rozwiązaniu. Radca prawny po rozwiązaniu umowy o pracę złożył w oddziale ZUS wniosek o przyznanie emerytury. Po ustaniu zatrudnienia zamierzamy wypłacać radcy koszty zastępstw procesowych w sprawach prowadzonych przez niego w trakcie trwania stosunku pracy, w których spłaty należności zasądzonych nastąpiły w trakcie trwania umowy, jak również nastąpią po dniu zakończenia stosunku pracy. W jaki sposób PUP powinien wypłacić należne radcy wynagrodzenie? Czy w ramach paragrafu 417 "Wynagrodzenia bezosobowe"? Należności te podlegają oskładkowaniu. Na jakim koncie kosztowym należy zaksięgować składki ZUS obciążające pracodawcę?
