Wybór instytucji zarządzającej pracowniczymi planami kapitałowymi (PPK) w świetle nowej ustawy – Prawo zamówień publicznych
Czy jest różnica pomiędzy trybem udzielania zamówienia dla wyboru instytucji zarządzającej i prowadzącej PPK w „starej” i „nowej” ustawie - Prawo zamówień publicznych?
Odpowiadając na pytanie, należy rozpocząć od legalnych definicji obu pojęć wskazanych w zapytaniu: różnice pomiędzy wyborem instytucji prowadzącej PPK a zarządzającej PPK.
Zgodnie z wykładnią art. 14 ust 1 ustawy z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (dalej: ustawa o PPK), umowa na prowadzenie PPK to umowa zawierana pomiędzy pełnomocnikiem pracownika a instytucją prowadzącą. Jeśli zatem pracownik jest osobą fizyczną niezobowiązaną do stosowania ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej: upzp), to zawierając umowę na prowadzenie PPK, jego pełnomocnik - pracodawca również nie jest zobowiązany do stosowania przepisów przywołanej ustawy. Konsekwentnie do definicji w umowach na prowadzenie PPK nie stosuje się ograniczeń wynikających z terminów wskazanych w art. 142 ust. 1 upzp i art. 434 ust. 1 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej: nowa upzp) oraz trybów udzielania zamówień publicznych w nich zawartych.
