Co zrobić ze środkami z tytułu trzynastki przeznaczonymi dla zmarłego pracownika
PROBLEM
Jednostka budżetowa, zgodnie z ustawą z 12 grudnia 1997 r. o jest zobowiązana wypłacić dodatkowe wynagrodzenie pracownikowi do końca marca 2021 r. Pracownik, który nabył prawo do otrzymania trzynastki za 2020 r., zmarł. W związku ze śmiercią pracownika prowadzone jest postępowanie spadkowe. Wiemy, że do końca marca nie otrzymamy informacji o spadkobiercach, w związku z czym nie będziemy mogli wypłacić wynagrodzenia. Czy w takim razie na czas postępowania spadkowego powinniśmy przelać te środki na konto sum na zlecenie jednostki i w przypadku otrzymania informacji o spadkobiercach dokonać wydatków z tego konta? Czy pozostawić te środki na koncie działalności podstawowej i w sprawozdaniu wykazywać jako zobowiązanie, mimo że termin wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego upływa w marcu? Czy nie będzie to zobowiązanie wymagalne?
