Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 16-06-2024
Artykuł aktualny na dzień 16-06-2024
Data publikacji: 2021-07-12

Urlop pracownika służby bhp – praktyczne wątpliwości

Każdy pracodawca ma obowiązek organizowania procesu pracy w sposób zapewniający pracownikom należyty poziom bezpieczeństwa. Pomoc w tym zakresie sprawuje służba bhp lub pracownik wykonujący zadania tej służby zatrudniony przy innej pracy. Należy, z jednej strony, pamiętać, że zadania służby bhp muszą być realizowane na bieżąco, z drugiej strony, pracownicy służby bhp oraz wykonujący jej zadania mają prawo do urlopu wypoczynkowego. Może to stwarzać wątpliwości natury praktycznej - w szczególności u mniejszych pracodawców, gdzie zadania służby bhp realizowane są przez jednego pracownika.

Im większy zakład pracy, tym problematyka związana z technicznym bezpieczeństwem pracy staje się coraz bardziej złożona. Pracodawca z oczywistych względów ma prawo powierzyć zadania w tym zakresie fachowcom.

Zatrudnienie przekraczające 100 pracowników aktualizuje obowiązek prawny zapewnienia stałego i odpowiednio zorganizowanego nadzoru w zakresie bezpieczeństwa pracy, który przybiera kształt jedno- lub wieloosobowej komórki bhp.

Zatrudnienie nieprzekraczające 100 pracowników nie daje podstaw do tworzenia zakładowych, formalnych struktur bhp w postaci wyodrębnionych komórek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00