W jaki sposób realizować płatności za fakturę przy zapłacie zobowiązań wynikających z RFIL i RFRD
PYTANIE
Gmina w roku 2020 otrzymała środki z RFIL (Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych) a w roku 2021 otrzymała środki z RFRD (Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg). Wyżej wymienione dofinansowanie chcemy wykorzystać na inwestycję, której wartość przekracza otrzymane dofinansowania. Gmina ze środków własnych musi dofinansować zadanie. Czy płatność za fakturę można zrealizować z jednego rachunku bankowego np. z rachunku otwartego dla środków RFRD. Chcemy przelać środki własne z rachunku budżetu, oraz środki z rachunku RFIL na rachunek RFRD i z niego zapłacić całą kwotę. Czy musimy płatność za fakturę dzielić na trzy części i płacić z każdego funduszu odrębnie? Czy prowadząc odrębny dziennik księgowań pod nazwą inwestycji spełnimy wymogi związane z prowadzeniem wyodrębnionej ewidencji księgowej? Konta na wydatki będą miały rozbudowaną analitykę poprzez nazwę funduszu, z którego pokrywamy wydatki.
