Uchwały podatkowe 2022 r. Część 2 – Jak sprostać wymogom techniki prawodawczej
Przełom trzeciego i czwartego kwartału roku to czas, w którym gminy muszą zdecydować, czy kierując się wzrostem stawek maksymalnych podatków i opłat lokalnych, podejmą nowe uchwały podatkowe na kolejny rok. W pierwszej części artykułu (RB 21/2021) pisaliśmy o tym, jakie są podstawy prawne podejmowanych przez rady gmin uchwał podatkowych, które z uchwał mają charakter fakultatywny oraz jakich terminów należy przestrzegać w procesie ich podejmowania. W drugiej części skupimy się na tym, jak sprostać wymogom techniki prawodawczej.
Oznaczenie dzienników urzędowych
Oznaczenie dzienników urzędowych formułuje się w postaci: „(... (skrót nazwy dziennika urzędowego) poz. ... i ..., z ... r. poz. ... oraz z ... r. poz. ...)”, przy czym w przypadku ogłoszenia w dzienniku urzędowym pierwotnego tekstu aktu normatywnego w innym roku niż wymieniony w dacie tego aktu oraz w przypadku ogłoszenia tekstu jednolitego aktu normatywnego, po powołaniu skrótu nazwy dziennika urzędowego podaje się rocznik tego dziennika urzędowego („z ... r.”) - § 158 ust. 7 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 20 czerwca 2002 r. w sprawie zasad techniki prawodawczej (dalej: r.z.t.p.).
