Odpowiedzialność za sprawozdawczość budżetową w jednostkach obsługiwanych przez CUW
Centra usług wspólnych w naszym obrocie prawnym istnieją już od wielu lat, jednakże cały czas pojawia się wiele pytań i wątpliwości związanych z ich powoływaniem, prowadzeniem oraz zasadami rozliczania podmiotów obsługiwanych. W „Rachunkowości Budżetowej” kontynuujemy publikowanie artykułów dotyczących CUW. Przedstawiliśmy już zasady powoływania CUW (RB 15/16/2021), procedurę kontroli dowodów księgowych (RB 18/2021), zasady obiegu dokumentów księgowych (RB 20/2021), odpowiedzialność za przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji w jednostkach obsługiwanych przez CUW (RB 22/2021), zasady odpowiedzialności za dokonywanie przeniesień w planach finansowych jednostek obsługiwanych (RB 24/2021) oraz politykę rachunkowości jednostek obsługiwanych przez CUW (RB 2/2022). W bieżącym numerze omówimy odpowiedzialność za sprawozdawczość budżetową w jednostkach obsługiwanych przez CUW.
Jednostki sektora finansów publicznych są zobowiązane do sporządzania różnego rodzaju sprawozdań, spośród których można wyodrębnić sprawozdania budżetowe oraz sprawozdania z operacji finansowych.
Kierownicy samorządowych jednostek organizacyjnych sporządzający sprawozdania jednostkowe zobowiązani są do przekazania tych sprawozdań jednostkom samorządu terytorialnego w terminach umożliwiających sporządzenie sprawozdań zbiorczych.
