Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 6/2022 z 20.06.2022 [dodatek: Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń]
Porada aktualna
na dzień 05.12.2025
Data publikacji: 30.03.2022
Jak rozliczyć pracę podczas dyżuru i w czasie przypadającym na dobowy odpoczynek pracownika
PROBLEM
Chcemy wprowadzić dyżury telefoniczne dla pracowników serwisu wind. Każdy dyżur byłby pełniony w domu po 12 godzin i miałby polegać na gotowości do odebrania telefonu od klienta w przypadku, gdy urządzenie się zepsuje. Jeżeli okaże się, że pomoc telefoniczna jest niewystarczająca, konieczny może być wyjazd do klienta nawet ponad 300 km, bo w umowie jest zagwarantowana reakcja serwisu na zgłoszoną usterkę w ciągu 4 godzin. Jak należy rozliczać dyżur, jeśli w 10 lub 11 godzinie pracownik odbierze telefon i będzie musiał jechać do klienta w delegację? Wtedy 11-godzinny odpoczynek dobowy nie zostanie zachowany.
