Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 7 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.561.2020.2.RD

Brak możliwości zastosowania 0% stawki podatku VAT dla świadczonych usług transportowych na podstawie posiadanych dokumentów

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 listopada 2020 r. złożonego za pośrednictwem platformy e-PUAP w dniu 31 grudnia 2020, uzupełnionym w dniu 31 marca 2021 r. za pośrednictwem platformy e-PUAP na wezwanie Organu z dnia 23 marca 2021 r. (skutecznie doręczone w dniu 24 marca 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla świadczonych usług transportowych na podstawie posiadanych dokumentów – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 grudnia 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla świadczonych usług transportowych na podstawie posiadanych dokumentów.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 31 marca 2021 r. za pośrednictwem platformy e-PUAP będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 23 marca 2021 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą (…) W ramach działalności Wnioskodawca dysponuje licencją na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy oraz licencją dotyczącą międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy. Wnioskodawca świadczy usługi transportu drogowego towarów na rzecz różnych podmiotów, w tym na rzecz klientów będących spedytorami czy agencjami celnymi.

W związku ze świadczeniem usług przez Wnioskodawcę, jednym z możliwych stanów faktycznych jest sytuacja, gdy Wnioskodawcy jest zlecany transport drogowy przez spedytora lub agencję celną kontenera z portu w Polsce (…) do składu celnego w głębi kraju (…). Cały świadczony przez Wnioskodawcę transport drogowy odbywa się w kraju. Sam towar, który jest przewożony przez Wnioskodawcę przemieszczany jest drogą morską spoza Unii Europejskiej do portu morskiego na terenie Polski, na różnych warunkach INCOTERMS 2020 (EXW, FCA, FOB, CIF, CPT), skąd dokonywany jest tranzyt (dokument T1) do innego miasta w Polsce, gdzie towar objęty zostaje procedurą składu celnego. Towar posiada status towaru nieunijnego. Cena sprowadzanego towaru, zgodnie ze stosowanymi warunkami dostawy INCOTERMS 2020 zawiera koszt transportu, podwyższający wartość celną, która powiększona o cło stanowi podstawę opodatkowania VAT. Umowa o transport drogowy obejmuje tylko ten fragment trasy w Polsce z portu w kraju, następujący po transporcie morskim do składu celnego - miejsca przeznaczenia w innym miejscu w kraju.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00