Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30 lipca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.585.2021.1.AD

Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kary umownej za niedotrzymanie terminu realizacji dostawy.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 29 czerwca 2021 r. (data wpływu 30 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kary umownej za niedotrzymanie terminu realizacji dostawy – jest prawidłowe, jednakże z innych względów niż wskazała Wnioskodawczyni.

UZASADNIENIE

W dniu 30 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kary umownej za niedotrzymanie terminu realizacji dostawy.

W ww. wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą przedsiębiorstwo handlowo-usługowe A. polegającą na produkcji odzieży oraz pozostałych artykułów dziewiarskich. PHU A zgodnie z PKD 14.12.Z produkuje odzież i pozostałe akcesoria dla służb mundurowych, w tym m.in. zasobniki (wojskowe plecaki), które stanowiły przedmiot dostawy określnej umową. Umowa ta została podpisana … 2020 r., i realizacja zamówień - dostaw przedmiotu umowy miały się odbywać zgodnie z terminami określonymi w umowie.

W wyniku trudności kadrowych spowodowanych głównie przez pandemię COVID-19 (absencja chorobowa pracowników i obowiązkowe kwarantanny) nastąpiły opóźnienia w produkcji i tym samym w realizacji dostaw. To wszystko spowodowało, że terminy dostaw określone w ww. umowie zostały przekroczone.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00