Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 9 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.647.2021.1.PSZ

Skutki podatkowe zapewnienia pracownikom dowozu z i do miejsca pracy.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 września 2021 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zapewnienia pracownikom dowozu z i do miejsca pracy – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 września 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zapewnienia pracownikom dowozu z i do miejsca pracy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca świadczy usługi szycia przedsionków kempingowych. W związku z tym, że

zawód szwacz na terenie Wnioskodawcy jest zawodem deficytowym (brak osób chętnych do pracy w siedzibie prowadzenia przez Wnioskodawcę działalności), konieczne jest zatrudnienie osób, których stałe miejsce zamieszkania jest znacznie oddalone od siedziby Wnioskodawcy. Niezorganizowanie przez Wnioskodawcę dowozu z i do miejsca pracy, skutkowałoby niemożnością zapewnienia ciągłości procesu produkcyjnego. Miejscowość z której dowożeni są pracownicy oddalona jest 33 km od siedziby Wnioskodawcy. Ze względu na brak połączeń komunikacji publicznej w związku z dwuzmianowością pracy, Wnioskodawca zapewnia pracownikom bezpłatny transport, który odbywa się codziennie, o stałych porach na ustalonych trasach z i do miejsca pracy. Z transportu nie korzystają osoby trzecie. Pracownicy mogą korzystać z organizowanego transportu przez Wnioskodawcę ale mogą również dojechać do pracy innym środkiem lokomocji. Wnioskodawca zapewnia dowóz pracownikom z wykorzystaniem busa. Za usługę przewozu firma otrzymuje co miesiąc fakturę, na podstawie której Wnioskodawca dokonuje odliczenia podatku VAT naliczonego. Bus, którym dojeżdżają pracownicy spełnia wymogi określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ( t.j. z dnia 8 czerwca 2017 r., poz. 1260 ze zm., dalej: „Prawo o ruchu drogowym”), czyli są to pojazdy samochodowe przeznaczone konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą. Spółka nie prowadzi ewidencji pracowników rzeczywiście korzystających z transportu co do ilości wykorzystanych przejazdów. Zdarzają się sytuacje, gdzie osoby dojeżdżające biorą urlop lub chorobowe. Prowadzenie ewidencji oraz jej weryfikacja byłoby znacznie utrudnione, gdyż wymagałoby zaangażowania innych pracowników a w konsekwencji zwiększyło koszty pracy. Tym samym, Wnioskodawca nie dysponuje wiedzą i nie jest w stanie zweryfikować, którzy pracownicy korzystają z opłaconych ryczałtowo przejazdów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00