Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.867.2021.2.TR

Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie obowiązków płatnika.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe w części dotyczącej wykazania w informacji PIT-11 składki zdrowotnej ze znakiem minus i prawidłowe w pozostałej części.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

14 września 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 8 września 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 7 grudnia 2021 r. (wpływ 7 grudnia 2021 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

W 2019 roku Urząd Miejski (...) zawarł umowę zlecenia z osobą fizyczną. Z dniem podpisania umowy zleceniobiorca złożył oświadczenie, iż pozostaje równocześnie w stosunku pracy oraz prowadzi działalność gospodarczą i łącznie z tych tytułów podstawa składek na ubezpieczenia społeczne w przeliczeniu na okres miesiąca jest wyższa niż mininalne wynagrodzenie obowiązujące w gospodarce narodowej, ustanowione rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 listopada 2018 r. w sprawie wysokości mininalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej z 2019 r. (Dz.U.z 2018r. poz. 1794). W związku z tym od wspomnianej umowy zlecenia odpowadzono podatek od osób fizycznych w wysokości 17% oraz składkę na ubezpieczenie zdrowotne w wysokości 9%. Nie potrącono i nie odprowadzono składek na ubezpieczenie społeczne.

W wyniku przeprowadzonej w bieżącym roku planowej kontroli Zakładu Ubezpieczeń Społeczych stwierdzono, iż zleceniobiorca złożył błędne oświadczenie, które spowodowało nieprawidłowości w naliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, wypadkowe i zdrowotne. W wyniku kotroli stwierdzono, że składki na ubezpieczenie społeczne powinny być naliczone i odprowadzone do ZUS, a Urząd Miejski został zobowiązany do sporządzenia korekt dokumentów rozliczeniowych ZUS. Naliczone składki emerytalne i rentowe w części przypadającej na zleceniobiorcę są potrącane z wynagrodzenia brutto. Niezbędne jest teraz naliczenie zaległych składek. W konsekwencji spowoduje to obniżenie pobranej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz zmniejszenie składki zdrowotnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00