Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.541.2021.1.ST

Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia MPP na fakturze dokumentującej rozliczenie nakładów oraz nie powinien oznaczać kodem GTU_10 ani jakimkolwiek innym kodem GTU transakcji spłaty nakładów.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 października 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 13 października 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy oznaczania MPP faktury rozliczającej spłatę nakładów (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) oraz oznaczania kodem GTU_10 lub jakimkolwiek innym kodem GTU transakcji spłaty nakładów (pytanie oznaczone we wniosku nr 2). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

(…) sp. z o.o. sp.k (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie (...).

Nieruchomości, w których Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą są wynajmowane Spółce, przez AB (dalej: Przedsiębiorca). Właścicielem nieruchomości są Państwo B – i jest to wspólność majątkowa małżeńska. Na mocy umowy najmu Spółka dzierżawi grunt i najmuje od Przedsiębiorcy pomieszczenia produkcyjne, magazynowe i biurowe.

W roku 2015 na podstawie aneksu do umowy najmu Spółka dokonała inwestycji w nieruchomości dokonując częściowo remontu, a częściowo ulepszeń w budynku biurowym. Dodatkowo na dzierżawionym gruncie, Spółka posadowiła halę produkcyjno-magazynową jako inwestycję w obcym środku trwałym.

W związku z wybudowaniem budynku na nieruchomości Państwa B powstało dla Spółki roszczenie o rozliczenie dokonanych na nieruchomości nakładów.

W porozumieniu do umowy najmu strony przewidują sposób rozliczenia nakładów poczynionych na nieruchomości przez Spółkę. To, że kwestia nakładów będzie wzajemnie rozliczona przewidziano już w poprzedniej umowie dzierżawy, co potwierdza intencje obu stron umowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00