Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.596.2021.2.PM
Świadczone przez Wnioskodawczynię usługi w zakresie prowadzenia lekcji z języków obcych mogą/będą mogły korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 ustawy.
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
30 listopada 2021 r. wpłynął Pani wniosek z 30 listopada 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku – na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 ustawy – usług w zakresie prowadzenia lekcji z języków obcych. Uzupełniła go Pani pismem z 28 stycznia 2022 r. (wpływ 28 stycznia 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą od (...) września 2021 r. pod firmą X. Przedmiotowa działalność dotyczy pozostałej pozaszkolnej formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowanej (PKD 85.59.B) oraz nauki języków obcych (PKD85.59.A). Wnioskodawczyni ma nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. 2020 r. poz. 1426 ze zm., dalej zwana „ustawa o PIT”).
Wnioskodawczyni wnosi o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia od podatku od towarów i usług (art. 43 ustawy o podatku od towarów i usług).
Działalność Wnioskodawczyni polega na prowadzeniu indywidualnych lekcji z uczniami (tzw. korepetycji) z następujących przedmiotów: matematyka, fizyka, informatyka, chemia, biologia, język angielski, język niemiecki. Klientami Wnioskodawczyni są osoby prywatne. Lekcje odbywają się w formie zarówno stacjonarnej jak i online. Płatność za lekcje jest uiszczana tylko i wyłącznie przelewem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right