Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 4 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4011.57.2022.2.OK

W zakresie możliwości rozliczenia w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% (PKWiU 82.11.10.0 i 55.20.1).

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

17 stycznia 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 16 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości rozliczenia w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 14 marca 2022 r. (data wpływu 14 marca 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, dla której główny kod PKD to 82.11.Z - działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura. Wnioskodawca posiada nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Polski.

Wnioskodawca świadczy swoje usługi w związku z realizowaną współpracą z X. (dalej: Kontrahent), który jest wyłącznym przedstawicielem w Polsce niemieckiego producenta Y. GmbH & Co.KG.

W ramach realizowanej przez Wnioskodawcę działalności, Wnioskodawca świadczy na rzecz Kontrahenta usługi polegające w szczególności na:

1)podejmowaniu działań handlowych w celu pozyskania nowych klientów i poszerzania rynku zbytu Kontrahenta,

2)organizacji logistyki i transportu w imporcie i dystrybucji krajowej sprzedawanych przez Kontrahenta artykułów,

3)administrowaniu zakupami i sprzedażą, tj. m.in. organizacja i nadzór zamówień, przygotowywanie i ekspedycja dokumentów dostaw, przygotowywanie i ekspedycja faktur sprzedażowych,

4)administrowaniu bazą danych klientów Kontrahenta,

5)administrowaniu bazą danych artykułów sprzedawanych przez Kontrahenta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00