Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 2 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.101.2022.1.MC

Przechowywanie f-r w wersji elektronicznej i zachowanie prawa do odliczenia podatku VAT w sytuacji gdy papierowe oryginały f-r zostaną zniszczone.

Interpretacja indywidualna– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 8 marca 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy przechowywania faktur wyłącznie w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z nich wynikającego.  Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

(...) sp. z o. o. (dalej: (...), Spółka, Wnioskodawca) jest podmiotem zarejestrowanym jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności świadczy usługi polegające na obsłudze, naprawach  i remontach najnowszej generacji (...).  W ramach swojej działalności Spółka nabywa w kraju oraz za granicą towary (w tym materiały do świadczenia usług) oraz usługi, których zakup jest dokumentowany fakturami.

Większość faktur jest przekazywana w formie elektronicznej – ten przypadek jest wskazany tylko dla kompletności obrazu i nie jest przedmiotem wniosku. Pozostała część faktur jest natomiast dostarczana Spółce w formie papierowej i tej właśnie części dotyczy niniejszy wniosek.

Celem usprawnienia procesów, poprawy administracji wewnętrznej i minimalizacji nakładów ponoszonych na archiwizację faktur papierowych – w ramach obowiązującego prawa – Spółka rozważa zmianę praktyki w zakresie ich przechowywania. Reorganizacja ta dotyczyć będzie otrzymywanych w postaci papierowej faktur dokumentujących nabycie towarów lub usług, w tym także faktur korygujących – ogólnie wszelkich papierowych faktur po stronie zakupu. Zmiana ta polegałaby na przechowywaniu tych faktur, po ich przeskanowaniu, wyłącznie w formie elektronicznej (bez zachowywania wersji papierowej). Planowany proces archiwizacji wyglądałby następująco:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00