Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 4 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.251.2022.2.PZ

Dotyczy nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych.

Interpretacja indywidualna  – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo, stwierdzam, że stanowisko Spółki w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 stycznia 2022 r. wpłynął wniosek Spółki o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu po stronie obdarowanej.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

a)Przedmiot działalności Spółki i model działalności marketingowej

A sp. z o.o. prowadzi w Polsce działalność gospodarczą polegającą na dystrybucji wyrobów medycznych stosowanych m.in. w monitorowaniu poziomu glukozy we krwi. W tym zakresie Spółka jest dystrybutorem m.in. wyrobu medycznego - systemu monitorowania glikemii (…).

W ramach prowadzonej działalności Spółka podejmuje różnego rodzaju aktywności marketingowe w celu zwiększenia sprzedaży oferowanych produktów. W tym zakresie Spółka dokonuje m.in. nieodpłatnych wydań próbek dystrybuowanych wyrobów w celu zapoznania potencjalnego odbiorcy z ich właściwościami oraz z zasadami ich obsługi. Zasadniczo, Spółka przekazuje próbki nieodpłatnie pacjentom za pośrednictwem lekarzy, pielęgniarek, farmaceutów. Spółka planuje rozszerzenie zakresu nieodpłatnych wydań próbek poprzez przekazywanie ich bezpośrednio pacjentom (w przeszłości Spółka sporadycznie również dokonywała takich wydań bezpośrednio na rzecz pacjentów). Ten drugi rodzaj działalności marketingowej polegający na wydaniach bezpośrednich jest przedmiotem niniejszego wniosku.

Z uwagi na postęp technologiczny i zmiany w sposobie leczenia cukrzycy, produkt (…) jest coraz częściej wybierany przez pacjentów dotkniętych tą chorobą. W związku z tym, Spółka zamierza w większym stopniu promować (…) jako produkt bardziej nowoczesny, innowacyjny i jednocześnie bardziej dochodowy niż dotychczas stosowane produkty, w tym zwłaszcza klasyczne glukometry. Spółka planuje zatem w najbliższym czasie stopniowo zwiększać liczbę nieodpłatnych wydań (…) zarówno w modelu dystrybucji pośredniej (poprzez lekarzy, pielęgniarki lub farmaceutów) jak i bezpośredniej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00