Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 5 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.157.2022.1.JKU

Możliwość odliczenia podatku VAT w przypadku realizacji zadania z zakresu edukacji ekologicznej.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w przypadku realizacji zadania z zakresu edukacji ekologicznej – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w przypadku realizacji zadania z zakresu edukacji ekologicznej.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Miasto jest jednostką samorządu terytorialnego, utworzoną na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559) zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Miasto składa do właściwego urzędu skarbowego deklaracje VAT-7.

Miasto, w związku z obowiązkiem wykonywania zadań wynikających z ustawy o samorządzie gminnym wykonuje zadania publiczne własne oraz zlecone z zakresu administracji rządowej. Wykonując wskazane zadania, Miasto działa zarówno w charakterze organu władzy publicznej, jak i na podstawie stosunków o charakterze cywilnoprawnym, stanowiących co do zasady działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o VAT (objętą opodatkowaniem według właściwych stawek VAT, zwolnioną od VAT, jak i podlegającą odwrotnemu obciążeniu).

W (...) przedszkolach programy współfinansowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w (…) realizowane są od roku 2010. Projekt ,,(…)’’ (2010/2011) oraz kontynuacja programu ,, (…)’’ (2011/2012) realizowany był we wszystkich przedszkolach miejskich. W roku szkolnym 2016/2017 w Przedszkolu nr (…) w(...) realizowano program z zakresu edukacji ekologicznej w szkołach i przedszkolach pn. ,, (…)’’. Realizacja projektów pozwoliła doposażyć placówki oświatowe w pomoce dydaktyczne, dzieci uczestniczyły w zajęciach dydaktycznych, konkursach oraz wycieczkach ekologicznych. W latach 2014-2015 cztery (...) przedszkola skorzystały z możliwości utworzenia ogródków dydaktycznych. Utworzenie ogródka dydaktycznego zmieniło dotychczasowe przeznaczenie placu zabaw przy przedszkolu. Oprócz celów rekreacyjnych wykorzystywany jest obecnie do celów edukacyjnych. Od września 2019 r. Miasto(...) realizuje kolejne programy współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w (…), tj. program z zakresu edukacji ekologicznej w szkołach i przedszkolach pn.: ,, (…)’’ oraz ,, (…)’’ realizowany w Przedszkolu Integracyjnym nr (…), projekt ,, (…)’’ oraz zadanie pn. ,, (…), a także utworzenie punktu dydaktycznego pn. ,, (…). W 2022 roku Miasto (…) planuje ubiegać się o kolejne dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w (…) w ramach konkursu pn. ,, (…)’’. Zostanie złożony wniosek pn. ,,(…)’’ realizowany w Przedszkolu Integracyjnym nr (…). Faktury będą wystawione na: Nabywca: Miasto (…).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00