Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.83.2022.2.KP

Ewidencja sprzedaży usług mycia i czyszczenia auta, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 lit. m) rozporządzenia.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

28 lutego 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 25 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ewidencji sprzedaży usług mycia i czyszczenia auta, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 lit. m) rozporządzenia. Uzupełniliście go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 15 kwietnia 2022 r. (wpływ 22 kwietnia 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Przedmiotem przeważającej działalności Spółki jest sprzedaż detaliczna paliw do pojazdów silnikowych na stacjach paliw ewidencjonowana za pomocą kas fiskalnych online. Na terenie obiektu znajduje się także myjnia samoobsługowa czterostanowiskowa – będąca środkiem trwałym Spółki. W celu skorzystania z usługi mycia auta należy dokonać jednej z dwóch czynności tj. zakupu żetonu na stacji (siedziba Spółki) wówczas transakcja zafiskalizowana jest na kasie rejestrującej bądź bezpośrednie użycie bilonu poprzez umieszczony w każdym stanowisku odrębnie – wrzutnik monet.

W związku z wejściem w życie 1 lipca 2022 r. § 4 ust. 1 pkt 2 lit. m) rozporządzenia Ministra Finansów Spółka rozważa następujący sposób postępowania:

Zaprogramować wrzutniki monet znajdujące się w urządzeniach myjni samoobsługowej odrębnie w każdym stanowisku w taki sposób, aby przyjmowały wyłącznie żetony będące odpowiednikiem bilonu o wartości 1 zł, 2 zł, 5 zł. Tym samym każdorazowa obsługa mycia auta poprzedzona zostałaby fizycznym zakupem żetonu na stacji paliw. Co w konsekwencji byłoby jednoznaczne z ewidencją tejże transakcji na kasie rejestrującej i tym samym wydaniem nabywcy dowodu sprzedaży tj. paragonu bądź faktury. Sposobu zmiany oprogramowania wrzutników monet Spółka dokonałaby w wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej świadczącej tego typu usługi, co zostałoby odpowiednio udokumentowane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00