Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.100.2022.3.IK

Obniżenie podstawy opodatkowania z powodu udzielonego rabatu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 lutego 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obniżenia podstawy opodatkowania z powodu udzielonego rabatu. Uzupełniliście go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 26 kwietnia 2022 r. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca (dalej jako „Spółka”, „Wnioskodawca”) jest producentem farb i lakierów (dalej jako: „Produkty”). Spółka sprzedaje Produkty podmiotom gospodarczym (np. zakładom produkcyjnym i usługowym).

W celu intensyfikacji sprzedaży oraz rozszerzenia rynku zbytu Produktów, Spółka zamierza wprowadzić nowy sposób premiowania kontrahentów nabywających jej Produkty.

Mianowicie Spółka zamierza wypłacać jej klientom (Dystrybutorom) uzgodnioną kwotę pieniężną określoną jako rabat. Rabat będzie ustalany w oparciu o wartość sprzedaży Produktów zrealizowanych przez Dystrybutora na rzecz partnerów handlowych tego Dystrybutora (Klientów Końcowych - np. warsztaty samochodowe).

W tym celu Spółka zawiera stosowne porozumienie z Dystrybutorami, na podstawie którego P. wypłaca Dystrybutorowi uzgodniony rabat za sprzedaż Produktów zrealizowaną przez Dystrybutora do konkretnego Klienta Końcowego.

Rabat ten jest udzielany po zakończeniu uzgodnionego okresu rozliczeniowego (np. miesiąc/kwartał/rok).

Dystrybutor sprzedaje Produkty dla swoich konkretnych Klientów Końcowych. Sprzedaż do Klienta Końcowego nie odbywa się w tym samym czasie co sprzedaż danego produktu przez Spółkę do Dystrybutora.

Dystrybutor sprzedaje Produkty ze swoich stanów magazynowych. Dystrybutor następnie wysyła do Spółki informacje o wartości Produktów Spółki sprzedanych do Klienta Końcowego obliczoną po cenach po jakich Dystrybutor kupuje te produkty od Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00