Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.86.2022.1.EJ

czy w sytuacji, gdy z jednej strony Narodowy Fundusz Zdrowia określił należne do zapłaty kwoty jako kary umowne, a z drugiej strony wystąpienie pokontrolne zarzuca zawyżenie wyceny świadczeń (nienależnie pobrane wynagrodzenie), to czy w sprawie zastosowanie znajdzie zwolnienie określone w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 lutego 2022 r. za pośrednictwem operatora Poczty Polskiej wpłynął Państwa wniosek z 10 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy w sytuacji, gdy z jednej strony Narodowy Fundusz Zdrowia określił należne do zapłaty kwoty jako kary umowne, a z drugiej strony wystąpienie pokontrolne zarzuca zawyżenie wyceny świadczeń (nienależnie pobrane wynagrodzenie), to czy w sprawie zastosowanie znajdzie zwolnienie określone w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem (…). Działalność statutowa Wnioskodawcy polega na wykonywaniu działalności leczniczej poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych. Realizując zadania statutowe, w dniu xxx r. Wnioskodawca zawarł z Narodowym Funduszem Zdrowia umowę nr (…) o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej - leczenie szpitalne w zakresie Chirurgia Ogólna - hospitalizacja planowa. W wyniku kontroli przeprowadzonej przez Narodowy Fundusz Zdrowia Wnioskodawca został w xxx r. obciążony kwotą xxx zł tytułem kary umownej naliczonej na podstawie par. 30 ust. 1 pkt 2 lit. c) załącznika do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielenie świadczeń opieki zdrowotnej. Ponadto, w dniu xxx r. Wnioskodawca zawarł z Narodowym Funduszem Zdrowia umowę nr (…) o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w systemie podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie: Choroby Wewnętrzne - hospitalizacja. W wyniku kontroli przeprowadzonej przez Narodowy Fundusz Zdrowia Wnioskodawca został w xxx r. obciążony kwotą xxx zł tytułem kary umownej naliczonej na podstawie par. 30 ust. 1 pkt 3 lit. d) załącznika do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielenie świadczeń opieki zdrowotnej. Dodatkowo w dniu xxx r. Wnioskodawca zawarł z Narodowym Funduszem Zdrowia umowę nr (…) o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w systemie podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie: Choroby Wewnętrzne - hospitalizacja. W wyniku kontroli przeprowadzonej przez Narodowy Fundusz Zdrowia Wnioskodawca został w xxx r. obciążony kwotą xxx zł tytułem kary umownej naliczonej na podstawie par. 30 ust. 1 pkt 3 lit. d) załącznika do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielenie świadczeń opieki zdrowotnej. W sumie wartość kar umownych wyniosła xxx zł. Jednocześnie w wystąpieniu pokontrolnym, Narodowy Fundusz Zdrowia wyliczył na podstawie konkretnych historii choroby, że doszło do zawyżonej wyceny świadczeń na kwotę w sumie xxx zł. W takim wypadku kwota xxx zł powinna zostać uznana jako nienależnie pobrane wynagrodzenie, które w wyniku ustaleń kontroli powinno zostać zwrócone. Ostatecznie kwota xxx zł została zapłacona na rzecz Narodowego Funduszu Zdrowia przez Wnioskodawcę w xxx r. Pomimo wątpliwości, czy w sprawie ma zastosowanie zwolnienie od podatku określone w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Wnioskodawca zdecydował się zapłacić kwotę xxx zł (stanowiącą xxx % z kwoty xxx zł) tytułem podatku dochodowego od osób prawnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00