Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31 marca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.37.2021.1.EJ

w zakresie ustalenia, czy w momencie sprzedaży wagonów kolejowych Wnioskodawca miał prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na naprawy tych wagonów, w części w jakiej nie zostały jeszcze rozpoznane jako koszty podatkowe

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 28 stycznia 2021 r. (data wpływu 1 lutego 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy w momencie sprzedaży wagonów kolejowych Wnioskodawca miał prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na naprawy tych wagonów, w części w jakiej nie zostały jeszcze rozpoznane jako koszty podatkowe – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lutego 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy w momencie sprzedaży wagonów kolejowych Wnioskodawca miał prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na naprawy tych wagonów, w części w jakiej nie zostały jeszcze rozpoznane jako koszty podatkowe.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki akcyjnej. Przedmiotem przeważającej działalności Spółki jest obróbka i usuwanie odpadów innych niż niebezpieczne (PKD 38.21.Z). W ramach prowadzonej działalności Spółka organizuje łańcuch logistyczny dostaw kruszyw oparty m.in. na transporcie kolejowym. Na potrzeby prowadzonej działalności Spółka posiada zarówno własne, jak i leasingowane wagony kolejowe. W związku z koniecznością utrzymania optymalnego stanu technicznego wagonów kolejowych, w toku prowadzonej działalności Spółka ponosi wydatki na naprawy rewizyjne wagonów, które w wyniku używania ulegają zużywaniu lub uszkodzeniom. Przedmiotowe naprawy obejmują czynności polegające na przywróceniu pierwotnego stanu technicznego pogorszonego na skutek zwykłego użytkowania. Rezultatem dokonanych napraw jest przywrócenie zdolności do dalszego użytkowania wagonów przez następne lata, a nie zwiększenie wartości użytkowanych wagonów kolejowych. Przeglądy i naprawy wykonywane są zgodnie z cyklami naprawczymi wynikającymi z dokumentacji systemu utrzymania (DSU).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00