Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.219.2022.2.PRM

Brak obowiązku wysłania Klientom paragonu fiskalnego w sytuacji wyrażenia przez nich zgody na wydanie i przesłanie faktur elektronicznych poprzez udostępnienie ww. faktur na indywidualnych kontach Klientów lub przesłaniu tych faktur jako załącznik w wiadomości elektronicznej oraz prawidłowości postępowania Wnioskodawcy w świetle art. 106h ustawy.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 maja 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 maja 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku obowiązku wysłania Klientom paragonu fiskalnego w sytuacji wyrażenia przez nich zgody na wydanie i przesłanie faktur elektronicznych poprzez udostępnienie ww. faktur na indywidualnych kontach Klientów lub przesłaniu tych faktur jako załącznik w wiadomości elektronicznej oraz prawidłowości postępowania Wnioskodawcy w świetle art. 106h ustawy. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 7 lipca 2022 r. (wpływ 7 lipca 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

S.A. (dalej „Wnioskodawca”, „Sprzedawca” lub „Spółka”) jest podatnikiem CIT, będącym polskim rezydentem podatkowym oraz czynnym podatnikiem VAT. Wnioskodawca jest jednym z największych krajowych tzw. internetowych supermarketów. Profil działalności przedsiębiorstwa polega na dostarczaniu klientom detalicznym (osobom nieprowadzącym działalności gospodarczej, dalej: „Klienci”) i biznesowym produktów spożywczych, chemicznych, drogeryjnych itp. Klienci składają zamówienia na stronie internetowej Wnioskodawcy lub w aplikacji, a następnie wybrane produkty są im dostarczane przez Wnioskodawcę. Złożenie zamówienia poprzedzone jest akceptacją wyboru towarów oraz wyborem formy płatności, miejsca oraz godzin dostawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00