Wyszukaj według identyfikatora
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny
na dzień 06-06-2023
Artykuł aktualny
na dzień 06-06-2023
Data publikacji: 2022-09-19

Kiedy wydatki promocyjne nie stanowią kosztu podatkowego – wyrok NSA

Nie są wyłączonymi z kosztów podatkowych wydatkami na reprezentację koszty związane z działaniami, które mają na celu dostarczenie informacji o produktach oferowanych przez podatnika do sprzedaży. Takie wydatki są bowiem nakierowane na zainteresowanie potencjalnych klientów konkretnymi przedmiotami znajdującymi się w ofercie handlowej podatnika, a nie na stworzenie ogólnego pozytywnego wizerunku działalności podatnika i jego firmy. Kosztu podatkowego nie stanowią wydatki, w przypadku których cel, jakim jest tworzenie wizerunku firmy, znacząco przeważają nad ich związkiem z konkretnymi towarami handlowymi sprzedawanymi przez spółkę - wyrok NSA z 3 czerwca 2022 r., sygn. akt II FSK 2511/19.

Stan faktyczny

Spółka z o.o. jest autoryzowanym dealerem w zakresie sprzedaży samochodów, części, akcesoriów oraz serwisu. Konsekwentnie realizuje strategię marketingową nakierowaną na intensyfikację sprzedaży i zwiększenie poziomu satysfakcji klienta. W tym celu organizuje spotkania dla obecnych oraz potencjalnych klientów, które przybierają jedną z czterech poniższych form:

  1. Prezentacja i testowanie różnych modeli. Są to spotkania poza salonami samochodowymi, organizowane w miejscach, gdzie klienci mają możliwość zapoznania się z paletą samochodów oraz przetestowania różnych modeli. Przykładowo takie spotkania organizowane są na terenie toru samochodowego, gdzie odbywają się jazdy testowe samochodów, w których uczestniczą klienci ...
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00