Jak wprowadzić nowe paragrafy w jednostkach samorządu terytorialnego
Nowelizacja rozporządzenia Ministra Finansów z 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, która weszła w życie 28 lipca 2022 r. wprowadziła nowe paragrafy. W jaki sposób wprowadzić te zmiany - zarządzeniem czy uchwałą?
Budżet jednostek samorządu terytorialnego jest uchwalany w formie uchwały budżetowej Uchwała budżetowa jest aktem szczególnego rodzaju i przedmiot jej regulacji nie może wykraczać poza treści określone obowiązującym prawem.
W świetle zapisów art. 211 ust. 2 i 4 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: uofp) budżet jednostki samorządu terytorialnego jest uchwalany na rok budżetowy. Podstawą gospodarki finansowej jednostki samorządu terytorialnego w danym roku budżetowym jest uchwała budżetowa. Zgodnie z zapisami art. 212 ust. 1 pkt 10 uofp uchwała budżetowa określa również inne postanowienia, których obowiązek zamieszczenia w uchwale budżetowej wynika z postanowień organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego.
