Gazeta Samorządu i Administracji 10/2022 z 20.10.2022 [dodatek: Gazeta Samorządu i Administracji]
Artykuł aktualny
na dzień 06.12.2025
Data publikacji: 18.10.2022
Konsekwencje nieprzekazania radzie projektu budżetu do 15 listopada
Inicjatywa w sprawie sporządzenia projektu uchwały budżetowej przysługuje wyłącznie zarządowi powiatu (województwa samorządowego), a w gminach wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta). Z chwilą przedłożenia przez organ wykonawczy projektu uchwały budżetowej organowi stanowiącemu dalsze prace nad projektem uchwały budżetowej prowadzone są już przez organ stanowiący - czyli radę gminy (powiatu) albo sejmik województwa. Jakiekolwiek poprawki do projektu uchwały budżetowej powinny być więc przedstawiane temu organowi - w celu ewentualnego skorygowania przez ten organ projektu uchwały. W trakcie prac nad budżetem najważniejsze są trzy terminy - 15 listopada, 31 grudnia i 31 stycznia.
