Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.525.2022.1.IZ

Brak możliwości odliczenia podatku VAT w całości lub w części z tytułu realizacji projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 września 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub w części z tytułu realizacji projektu: „(...). Uzupełnili go Państwo pismem z 28 wrzesnia 2022 r. (wpływ 5 października 2022 r.)

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Powiat (...) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, w skład którego wchodzi w ramach centralizacji, Zarząd Drogowy zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 280). Powiat przy pomocy Zarządu Drogowego realizauje, z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie w ramach programu rozwoju obszarów wiejskich na lata 2014-2020, wniosek o dofinansowanie projektu pn.: „(...)ʺ. Realizatorem zadania jest Zarząd Drogowy - powiatowa jednostka organizacyjna powołana do zarządzania drogami powiatowymi. Na dzień sporządzenia wniosku prowadzone jest postępowanie o udzielenie zamówienia na wyłonienie wykonawcy przedmiotowej inwestycji. Efektem realizacji zadania będzie wykonanie przebudowy chodnika na ciąg pieszo-rowerowy w ciągu drogi powiatowej nr (...), ul. (...). Realizacja zadania wymaga poniesienia kosztów, które powiat zabezpieczył we własnym budżecie. Wydatki w ramach projektu są związane z robotami, przygotowawczymi, ziemnymi i rozbiórkowymi, robotami brukarskimi oraz robotami wykończeniowymi. Po zakończeniu realizacji projektu - przebudowa nawierzchni jezdni - stanowić będzie majątek Powiatu. Właścicielem przebudowanego chodnika na ciąg pieszo-rowerowy będzie Powiat, który zapewni trwałość projektu. Wszystkie wydatki związane z realizacją projektu dokonywane będą zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 t.j. ze zm.) oraz ustawą o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2022. 1634 t.j. ze zm.) W zakresie obowiązywania ww. ustaw odbiorcą i płatnikiem faktury jest Zarząd Drogowy - jednostka organizacyjna Powiatu, która z dniem 1 stycznia 2017 r. została objęta „centralizacją VATʺ jako jednostka budżetowa Powiatu. Nabywane w ramach realizacji projektu towary i usługi będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Realizowana inwestycja zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 6 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022. 1526 t.j.) należy do zadań własnych powiatu. Powiat za pośrednictwem Zarządu Drogowego wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie transportu zbiorowego i dróg publicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00