Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.760.2022.2.SJ

Uznanie przychodu wypłacanego pracownikom jako przychodu z tytułu działalności twórczej w zakresie sztuk plastycznych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie uznania przychodu wypłacanego Państwa pracownikom jako przychodu z tytułu działalności twórczej w zakresie sztuk plastycznych (pytanie nr 1) jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 października 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 września 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 12 grudnia 2022 r. (data wpływu 12 grudnia 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Zatrudniają Państwo na podstawie umowy o pracę osoby na stanowisku: grafik w dziale marketingu, młodszy grafik w dziale marketingu, starszy grafik w dziale marketingu, dyrektor artystyczny (dalej zwani „Pracownikami”).

W ramach obowiązków służbowych Pracownicy zajmują się działalnością twórczą, w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dalej: upaipp) w szczególności:

1)tworzeniem autorskich projektów graficznych materiałów drukowanych:

a)reklamy prasowej (adwertoriale, prasówki, PR-y);

b)logotypu (organizacji, brandów, produktów) i księgi znaków, w której skład wchodzą m.in. wizytówki, papier firmowy, teczki, stopki mailowe, zaproszenia, listy;

c)opakowań w tym: kartoników, etykiet, blistrów;

d)projektu katalogu, folderu reklamowego, broszury informacyjnej;

e)materiałów reklamowych drukowanych: torebek reklamowych, notesów, kopert, ulotek, gazetek, plakatów, naklejek, zaproszeń, wobblerów, mailingów;

f)reklam wielkoformatowych: brandingu sklepu partnerskiego, wyspy w galerii handlowej, bilbordów, roll-up;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00